Jag!!!!???? En häxa??!!
Forum > Fanfiction > Jag!!!!???? En häxa??!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Patronuslight
Elev |
Katie Taylor har läst alla bökerna och sett alla Harry Potter flimerna flera gånger om.
När hon började läsa de var hon 7år och när hon såg alla filmerna var hon 9 år. Trots att hon älskar fantasy tror hon inte ett dugg på allt som finns i fantasy böckerna. Hennes föräldrar har uppfostarat henne till att bara tro på vetenskapen. Även om det har hänt många oförklariga saker runt henne sen hon var 5 år, klamra hon sig fast vid vetenskapen. Men en dag kom det ett brev...och det gick inte att klamra sig fast vi vetenskapen längre.... Detta är handlingen. Hoppas det blir bra. ^^ EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!! 17 maj, 2012 19:43 |
|
J-star Black
Elev |
17 maj, 2012 20:04 |
|
Borttagen
|
Tycker okså att det åter bra!!!!!!
17 maj, 2012 20:08 |
|
A.Prince
Elev |
17 maj, 2012 20:22 |
|
Patronuslight
Elev |
Tack allihopa!!!! Ok
Kapitel 1 Brevet Jag vaknade med ett ryck. Det är den 25:e juli idag. Jag är fyller 11 år idag. Jag hoppade upp och flög nerför trappan till köket. Mamma och pappa satt och väntade på mig. ''God morgon, gumman!!!!!!'' sa mamna. ''Grattis på elva års dagen!!!''sa pappa. Två presenter (en liten och en stor), en tårta, ägg, bacon och ett glas jucie stod på bordet och vänta på mig. ''Tack.'' sa jag och satte mig ner på den tredje stolen. Jag åt långsamt. När jag slutligen var klar öppnade jag presenterna. Den lilla var från mamma. Det var ett hjärt format guldberlock. I berlocken var det ett foto av mig, mamma och pappa. ''Snart kommer vi bara se dig på sommar- och julloven. Du ska ju gå på Smeltings.'' sa hon. 'Tack mamma.'' sa jag och fick en klump i halsen. I det stora paketet från pappa fanns alla Harry Potter böckerna och alla Harry Potter filmerna. Hittils har jag bara lånat alla böckerna och filmerna. Jag tackade pappa för att han har gett mig de så att jag slipper låna från och med nu. (Även om min familj bara trodde på vetenskapen, betydde det inte att vi tyckter att fantasy är fiasko.) Sedan gick jag upp till mitt rum med mina presenter. På mitt rum betraktade jag min spegelbild ett tag. I spegeln stod min spegelbild och bertraktade mig också. Hon hade mörkt gröna ögon och resten av henne påminnde mycket om Bella Swan från Twilight. Hennes hår såg precis ut som Bella Swans. Hennes hy var blek och hon är alltid smal. Men hon heter Katie Taylor och inte Isabella Swan. Jag kammade håret långsamt och bytte sedan om. Sedan gick jag ner till hallen för att hämta posten. gick till köket och delade ut posten. ''Åh, men Katie inte behöver du hämta posten på din födelsedag!!!'' sa pappa. ''Äsh det är ju bara posten.'' sa jag. Längst ner i högen av posten var det ett brev till mig. Jag tittade på baksidan av kuveret först. Miss. Taylor, Köket, Privet Drive 4, Little Whinging, Surrey. Först stirra jag bara på brevet. Efter en stund vände jag på kuveret och flämtade till. EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!! 17 maj, 2012 21:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Patronuslight: Katie Taylor har läst alla bökerna och sett alla Harry Potter flimerna flera gånger om. När hon började läsa de var hon 7år och när hon såg alla filmerna var hon 9 år. Trots att hon älskar fantasy tror hon inte ett dugg på allt som finns i fantasy böckerna. Hennes föräldrar har uppfostarat henne till att bara tro på vetenskapen. Även om det har hänt många oförklariga saker runt henne sen hon var 5 år, klamra hon sig fast vid vetenskapen. Men en dag kom det ett brev...och det gick inte att klamra sig fast vi vetenskapen längre.... Detta är handlingen. Hoppas det blir bra. ^^ Tycker inte att det låter särskilt bra, förlåt mig. 17 maj, 2012 21:28 |
|
Patronuslight
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Patronuslight: Katie Taylor har läst alla bökerna och sett alla Harry Potter flimerna flera gånger om. När hon började läsa de var hon 7år och när hon såg alla filmerna var hon 9 år. Trots att hon älskar fantasy tror hon inte ett dugg på allt som finns i fantasy böckerna. Hennes föräldrar har uppfostarat henne till att bara tro på vetenskapen. Även om det har hänt många oförklariga saker runt henne sen hon var 5 år, klamra hon sig fast vid vetenskapen. Men en dag kom det ett brev...och det gick inte att klamra sig fast vi vetenskapen längre.... Detta är handlingen. Hoppas det blir bra. ^^ Tycker inte att det låter särskilt bra, förlåt mig. Ok EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!! 17 maj, 2012 21:31 |
|
Borttagen
|
braaa!!!
17 maj, 2012 21:45 |
|
Borttagen
|
Jätte bra !!!!!!!!
17 maj, 2012 22:05 |
|
Patronuslight
Elev |
Tack så jätte mycket!!!!!!
Kapitel 2 Ett par konstiga händelser. Jag kan bara inte tro mina ögon. På kuveret framsida var det Hogwarts vapnet. Ett stort H med alla elevhemmens emblem. Jag stirrade på det i flera minuter innan jag hörde att mamma pratade med mig. ''Katie? Vad är det?'' sa hon oroligt. Jag svarade inte, men slet upp brevet och rusade upp till mitt rum. Jag tog Harry Potter och de vises sten, sedan blädrade jag fram till sidan där Harry läser brevet från Hogwarts. "HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONSTER OCH TROLLDOM, Rektor: Albus Dumbledore (Innehavare av Merlin-Orden av första graden, Storhäxmästare, Överstetrollkarl, Högste Storpamp i Häxmästarnas Internationella Samfund). Käre Mr Potter, Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola för Häxkonster och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs. Terminen börjar den första September. Vi förväntar oss er uggla senast Juli 31. Er tillgivna, Minerva Mcgonagall - Biträdande rektor" Jag läste genom mitt brev. "HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONSTER OCH TROLLDOM, Rektor: Minerva Mcgonagall Käre Miss Taylor, Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola för Häxkonster och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs. Terminen börjar den första September. Vi förväntar oss er uggla senast Juli 31. Er tillgivna, Horace Snigelhorn - Biträdande rektor" I kuveret hittade jag listan på allt jag behövde och ett meddelande om att en av hogwarts proffersorna skulle anlända kl.14.00 och hämta mig. Så att de kunde visa vägen till Diagongränden. Jag gapade. Jag hörde steg utan för dörren. Innan nån hann knacka slog jag upp dörren. Mamma tittade ängsligt på mig, pappa såg orolig ut. ''Hur är det Katie? Du ser blekare ut än vanligt.'' sa mamma. ''Jag räkte fram brevet utan ett ord. Mamma tog emot det. Efter att hon läst klar det blev hon lika förvirad som jag.(Både hon och pappa har ju också läst böckerna.) När pappa hade läst klart det brast han ut i gap skratt. Både jag och mamma hoppade till. ''Vad är det som är så roligt?''sa mamma och tittade på pappa som om han har tappat förståndet. ''Fatta ni inte? Det här är nog ett av de bästa försöket att lura någon vetti människa.''Flämtade han fram. ''Är det ett skämt?!'' utbraste jag. ''Tror du verkligen det går omkring män och kvinnor som kan får föremål att flyga bara att genom att vifta med en pinne?'' frågade han. ''Nej'' sa jag kort. Besvikelsen skölde över mig. Trots chocken hade jag blivit mycket glad. ''Nu går vi ner till vardags rummet och driker lite te, tycker jag.'' säger mamma. Pappa och jag nickade instämande. Både mamma och pappa hade tagit ledigt idag. Så vi drack te till eftermiddagen under tysnad eftersom hela familjen föredrar det. Mamma läste en bok och pappa läste tidningen. Jag betraktade de ett tag. Mamma hade samma hår som jag förutom att det var blont. Hon var smal och har samma ögon som jag, hon var lite solbränd och 1,75m. Pappa var 1,80m. Jag hade ärvt hans hårfärg och hans hudfär. Hans ögon är blåa och han är lite muskulös. Sedan betrakta jag vardagsrummet. Det stora rummet hade vita väga med ljust trägolv. På väggarna hängde det tavlor och foton med olika ramar och en gammaldags klocka fullt synlig. De tre fotöljerna vi satt i var vita och stod i en halv cirkel runt ett litet och runt soffbord. Soffbordet var också vitt och gjort av trä. Runt omkring in till väggen stod olika skåp med lite olika grejer. I väggen rakt framför mig stod tv:n i ett tvskåp. I vanliga fall skulle jag har läst i en bok som mamma. Men jag tänkte på när jag var 4år och vi hade flyttat hit till Privet Drive 4. Jag hade inte tänkt på att det var samma adress där familjen Dursley hade bott i böckerna. Hur kan jag missa det i 7 och ett 2/1 år?Huset hade stot tomt i 14 år sa grannarna. Men att de inte visste vad husets förra ägare hete eller varför de bara har lämnat alla möbler här. Sedan tänkte jag på när jag hade blivit 5 år. Bara nåra månader efter hade det hänt en konstig sak. När jag hade klättrat till toppen på ett träd hade jag halkat. Jag hade väntat på smällen när jag föll men istället hade jag känt fast mark. Jag öppnade mina ögon och såg att jag hade landat på två ben. När mina klasskamrater frågade hur jag hade gjort det sa jag ''Jag vet inte.'' Vilket var sant fast de inte trodde mig. En annan gång hade min kompis Roy råkat tappat min matte bok i soptunnan. Soptunnan hade exploderat, när jag blev arg. Fast det har inte bara hänt konstiga saker runt mig. Det händer konstiga saker runt Roy också, som när han var på zoo och tyckte synd om lejonet som satt i en bur med metall galjer och buren försvann, men kom tillbaka sen. Så det blev ett lejon löst på zoo. Jag tittade på klockan. Hon var prick två. Då hördes det ett ljudigt 'pang' bakom oss. EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!! 18 maj, 2012 18:31 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen