Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Nellys dagbok

Forum > Fanfiction > Nellys dagbok

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
MatteSweet
Elev

Avatar


Hej! Nu tänker jag skapa en tråd som handlar om en tjej som heter Nelly Lago och är 14år gammal. Det är typ som Harry Potter. Gör om karratärerna( eller hur det nu stavas) och deras intressen. Hoppas att det blir bra. Kommerntera göra om den.

Kapitel 1

Hej! Jag är Nelly Lago och är 14år gammal. I dagboken skriver jag om mitt liv på Hogwarts.

Kära dagbok!

Dagen började med att jag blev väck utav min kompis Molly som sa att vi började snart. Jag klev upp och började att göra miig i ordning. Sedan gick jag ner till Gryffindors sällskapsrum. Jag tillhör Gryffindor. Där nere satt Oliver och Jakob och pluggade till trolldryckkosnt som vi skulle ha test i. Jag tog fram mona böcker och pluggade jag med. När klockan var halv 9 gick jag tillsammans med Oliver och Jakob till lektionen. När jag hade gjort klart testet var jag nöjd för det var ganska lätt. jag hoppades för att få alla rätt. Efter lektionen gick vi och åt frukost med dem andra från Gryffiondor. Tillsammans med Seamus Linnes, Dean Thomas och Molly Loveang. När klockan var 11 gick vi till nästa lektion. Trollkonsthistoria. Som vanligt var det långtråkigt. Seamus somnade till och med på lektionen, han fick skäll för det. Idag hade vi inte så mycket lektioner utan efter det så hade vi fritt resten av dagen. Under den tiden gick vi ner till Hagrid och drack te. Eftersom det inte fanns nått annat att göra. Jag går mitt fjärde år på Hogwarts och är väldigt nöjd med tiden som har gått de fyra åren. När de var kväll åt alla från elevhemmen kvällsmat som vanligt och sedan gick vi och lade oss i sovslarna. God natt!




Läs min andra FF: Kapitel 1

Skicka gärna en uggla ;)

15 maj, 2012 19:16

Borttagen

Avatar


Bra

15 maj, 2012 19:32

Majis
Elev

Avatar


Det kan nog bli nåt Detta kapitlet var kanske inte världens bästa, men inledningar äär ju inte alltid det Men bra ändå! Men det stavas nog karaktärerna, tror jag...

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

15 maj, 2012 19:33

Lida
Elev

Avatar


Låter bra fortsätt

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

15 maj, 2012 20:00

MatteSweet
Elev

Avatar


Kapitel 2

Kära dagbok!

Jag vaknade på tisdags morgonen vid kvart i 7. Alla låg och sov så jagntassade ner till sällskapsrummet. Där nere satt Seamus och läste Daliy Profet. Jag tittade på framsidan och där var en blid på mig. Seamus tittade på mig och sa.....
- Det handlar om dig Nelly och en annan om Du-vet-vem. sa Seamus och räckte mig tidningen.
Jag läste och såg att det stog att om jag var den utvalde..
Jag blev rädd och ville inte veta. När klockan var 8 kom Jakob och Oliver ner.
- Nelly? Redan upp? sa Oliver
- Ja, sen klockan 7 typ. sa Jag och gick upp för att hämta mina skolsaker. Sedan gick vi till lektionen i Trollkonsthistoria. Långtråkigt idag igen. Sedan gick vi och hade Trolldryckskonst, fick tillbaka testen och fick alla rätt. Jag blev gald. Jakob fick 2 fel och Oliver fick 11 fel.... Man fick bara ha 10 fel men Oliver slapp att göra om testet.. Sedan gick vi och åt, med Seamus och Molly. Efter lunchen gick vi för att ha örtlära. Efter örtlärarn var det Magiska djur lektion. Hagrid var lärare och han var lika duktig som vanligtt. Men Evil, gaymay och Ever klagade som vanligt på Hagrid. När lektionerna var slut hade jag träning i Quddiz ( eller hur det nu stavas). Jag är sökare i Gryffindor. När träningen vars lut gick jag och mötte Jakob och Oliver och vi gick och pluggade till Trollkonsthistorian, hade prov om en vecka i det. Sedan gick vi och lade oss.

Skicka gärna en uggla ;)

21 maj, 2012 18:56

Lida
Elev

Avatar


21 maj, 2012 19:13

Majis
Elev

Avatar


Bra Men jag tror det stavas Qudditich

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

21 maj, 2012 21:02

MatteSweet
Elev

Avatar


Kapitel 3

Jag vaknade med huvud värl och ont i magen, försökte ta mig upp men det gick inte. Sedan kom Molly.
-Hej Nelly! Vi måste gå upp nu annars kommer vi försent. sa Molly
- Jag har sktont i huvudet och ont i magen. Kommer ej upp ur sängen. sa jag till Molly medan jag stönade till.
- Jag kan sjukanmäla dig, om du vill alltså.
- Ja, tack gärna. As-schyst.
Molly gick ut ur sovsalen och kvar låg jag sälv med mn uggla Ligni och somnade om. När klockan var 11 vaknade jag utav att Jakob och Olver stog och pratade mtt framför mig.
De frågade hur mjag mådde och hade med sig mat och läxor till mig. Jag tog imot det och sa att jag mådde bara bra nu och sa att jag skulle vila lite mer sen och att jag är frsk tills imorgon. Sedan gick Olver och Jakob och så tog jag och åt maten och tittade på läxorna. Det var trolldryckskonst och i trollkarshstoria. Sen var det lite i örsvar mot svartkonster. Usch vad mycket och göra tänkte jag. Jag gck upp och klädde på mig och sedan lade jag mg i sängen gen och pluggade. När jag var klar med det vilade jag mig tills klockan var 6. När jag vaknade var jag hungrig och tänkte att jag kunde gå ner och äta i stora salen med dem andra så har jag gått lite idag. Där nere satt alla och åt. När jag kom ner till stora salne satte jag mig och åt. Efter vi hade ätit klart gick v och lade oss.

Skicka gärna en uggla ;)

29 maj, 2012 12:20

Lida
Elev

Avatar


Jätte bra, fast några stavfel eller fel bokstav vid visa av oden

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

29 maj, 2012 16:30

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Lida:
Jätte bra, fast några stavfel eller fel bokstav vid visa av oden

Håller med att det var jättebra. Men inte precis stavfel, mest slarvfel. Alla gör slarvfel, stavfel är mer annorlunda osv

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

29 maj, 2012 21:05

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > Nellys dagbok

Du får inte svara på den här tråden.