Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Japansk häxa [SV]

Forum > Fanfiction > Japansk häxa [SV]

1 2 3 ... 7 8 9
Användare Inlägg
Lemon
Elev

Avatar


Titel: Japansk häxa
Rating: G
Språk: Svenska
Tid: Under Harrys andra år på Hogwarts
Handling: Kyoko är, liksom sina föräldrar, är magisk som bor i Japan. En vecka för Kyokos elva-årsdag tvingas familjen flydda till england. Dess värre kan inte Kyoko engelska så bra. Och sen när hon börjar på englands trollkonst-skola, Hogwarts, får hon massa problem och inga vänner eftersom hon inte är så bra på språket.

Alla pratar Svenska, men glöm inte att Kyoko ändå är menad att prata Japanska och resten på Hogwarts Engelska.

Länkar till kap:
Kapitel 1-2
Kapitel 3
Kapitel 4-6
Kapitel 7
Kapitel 8-9
Kapitel 10-12
Kapitel 13

P.S. Jag vet att jag skriver en annan ff just nu men jag ville inte gå miste om den här idén.

Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika

21 apr, 2012 16:48

Detta inlägg ändrades senast 2012-05-27 kl. 16:22
Antal ändringar: 12

Lokix
Elev

Avatar


låter bra, *bevakar*

Todeledo

21 apr, 2012 17:40

Lemon
Elev

Avatar


Här kommer erat första kapitel

Kap 1-JAG VÄGRAR!

Kyoko
Jag satt i mitt tomma rum med en kudde som jag grät mot. Jag torka bort tårarna
och börja istället leka med mitt lång svarta hår. Mamma knacka på dörren.
"Kyoko!" ropa hon. "Taxin är här."
"JAG VÄGRAR!" skrek jag åt henne. "JAG VILL BÖRJA PÅ 'JAPANSKA HÄXOR
OCH TROLLKARLS SKOLAN' HAR JAG JU SAGT! JAG VILL FYLL ELVA I
TOKYO!" skrek jag åt henne.
"Men Kyoko" sa mamma och håller ilskan inne. "vi har ju pratat om det här. Du ska
gå på Hogwarts och lära dig engelska så pappa kan ta det där jobbet.
NU ÄR DEN HÄR PRATSTUNDEN SLUT!" skrek mamma när jag öppna munnen.
Jag hade inget val. Nu var jag tvungen att flytta till England.
"Du ska få riktigt fina skolsaker och högre veckopeng. Blir det bra?"
Jag nicka men jag tyckte att det faktiskt inte lät så bra.

Jag vet att det blev kort men jag tycker det blir en bra börjanm och det blir nog fler korta kapitel.

[/i]

Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika

21 apr, 2012 18:17

Borttagen

Avatar


bra

21 apr, 2012 18:19

Nelly1513
Elev

Avatar


Jättebra!

AlexZz and I are friends 4 ever <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fpull.imgfave.netdna-cdn.com%2Fimage_cache%2F1254572211830353.jpeg

21 apr, 2012 18:26

Lokix
Elev

Avatar


bra

Todeledo

21 apr, 2012 18:46

Borttagen

Avatar


bra!!

21 apr, 2012 19:07

Miss Black
Elev

Avatar


21 apr, 2012 19:07

Lemon
Elev

Avatar


Här kommer lite till

Kap 2-Tåget

Kyoko

"Kom nu Kyoko!" ropa mamma. Jag såg hur alla människor på stationen kolla på
oss bara för att vi prata Japanska.
"Bara igenom här!" sa mamma högt när vi var mellan perrong nio och tio. Jag och mamma
kolla så ingen mugglar såg oss innan vi sprang igenom perrongerna. Jag blev imponerad
över det stora tåget som helt klart måste vara större än tåget till den Japanska magiska skolan.
Jag kolla på mamma som värka tänka som jag.
"Så!" sa hon när hon hämtat sig efter chocken. "Om 20 minuter går dit tåg. Ska vi hitta en
plats?" Vi gick en bit tills vi kom till en tom kupé.
"Gå på här så ses vi på jullovet" sa mamma. Jag klev på och gick till en ledig plats. Visslan
sköt och jag ropa till mamma:
"HEJDÅ!"
"HEJDÅ!" ropa mamma tillbaka. Så var det iväg. Dörren öppnades av två flickor i min ålder.
"Kan vi sitta här?" sa en av dem med långt brunt hår. Jag skynda mig att leta efter min ordbok som jag skulle ha för att kunna prata med dem andra. Jag hitta snabbt vad hon sagt och när jag koll upp såg jag att dem kolla konstigt på texten på omslaget. Jag kolla efter svaret jag sökte och svara dem.
"Ja!"
"Tack" sa den andra med blont flätat hår. Jag kolla vad hon sagt och sen kolla jag efter det jag ville säga och sa det.
"Jag heter Kyoko och kommer från Japan"
"Jag heter Linda" sa flickan med flätorna och jag kolla sen sa den andra:
"Jag heter Cissi." Den här gången kolla jag inte i boken eftersom dem sagt ungefär samma
sak. Vi satt och prata och skratta. När de kom en dam med en godisvagn behövde jag inte ha boken så mycket. Men jag var såklart tvungen att använda den. Av någon anledning så förstod
jag att jag inte har lämnat tåget men ändå fått två nya bästa vänner. Sen kom vi till ett samtalsämne som var svårt för mig, elevhem. Vi har inte elevhem Japan.
"Jag tror jag blir i Ravenclaw" sa Cissi (bok).
"Jag med" sa Linda (bok). (bok).
"Jag tror nog det jag med" sa jag. Vi hade trevligt och jag blev lite ledsen när tåget stanna.
"Var vänliga och lämna era väskor i tåget" sa en kvinnoröst (bok).
Jag, Linda och Cissi gick ut kände natten i ansiktet.

Va det bra?

Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika

21 apr, 2012 21:20

Nelly1513
Elev

Avatar


Det var rätt bra men du behöver inte skriva "(bok)" hela tiden^^

AlexZz and I are friends 4 ever <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fpull.imgfave.netdna-cdn.com%2Fimage_cache%2F1254572211830353.jpeg

21 apr, 2012 21:27

1 2 3 ... 7 8 9

Forum > Fanfiction > Japansk häxa [SV]

Du får inte svara på den här tråden.