Hermione och Draco [Sv]
Forum > Fanfiction > Hermione och Draco [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: Historien bakom Dramione
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 1 Färdigskriven: Inte än !! ♥ Rating: G Beskrivning: Denna Ff handlar om Draco och Hermiones liv tillsammans och om deras barn ... Även om deras barn som går på Hogwarts kommer jag skriva om!! Jag har kommit på denna berättelse och inte mycket är sant !! Bara så att ni vet! Hoppas att ni gillar den !! ♥ Kapitel 1 Inledning: Hermione och Draco hade varit ett par sedan länge, de hade 2 barn tillsammans, Scorpius Malfoy och Rose Malfoy, Och det var ett till påväg. Draco och Hermione och deras 2 barn var påväg till London för att köpa grejerna barnen behövde för att åka till Hogwarts, Scorpius skulle börja sitt 3:e är och Rose skulle börja sitt första! När de äntligen kom fram till London med hjälp av spöktransferens så gick de rakt mot den läckande kitteln, när de hade kommit till Diagongränden så gick de först till Gringots för att hämta lite mer pengar. Väl nere vid deras valv fann de flera tusen galleoner inne i valvet. Dracos föräldrar hade nämligen lämnat allt när de dog. Hermione tog ut 100 galleoner och de åkte tillbaka till Diagongränden igen. När de hade köpt alla böcker, klädnader och diverse andra saker så var det dags för att köpa en trollstav till Rose. När de kom in i den lilla butiken så såg man på Rose att hon var ivrig att få hålla i en trollstav för första gången. Ollivander kom ut från lagret och sa leende till Draco och Hermione "Ännu ett av era barn som ska pröva en tollstav", Hermione nickade och sedan sa Ollivander i riktning mot Scorpius "Hur fungerar din trollstav?", "Mycket bra sir"Svarade Scorpius artigt. När Rose äntligen hade hittat rätt trollstav så tog Hermione fram 8 galleoner från sin ficka och gav dom till Ollivander, Nu var det dags för avfärd till Hogwarts och hela familjen sprang snabbt till King Cross stationen och sprang rakt igenom väggen mellan perong 9 och 10. Innan Rose och Scorpius klev på tåget sa Draco och Hermione till sina barn "Glöm inte att skicka många brev, du fick ju trots allt en uggla Scorpius", Scorpius log sedan sa Hermione till Rose "Du får låna Scorpius uggla för att säga vilket elevhem du hamnade i", sedan tillade Draco snabbt "Och kom ihåg att vi kommer att älska dig lika mycket även om du inte hamnar i Slytherin". Rose log mot sin far och gick sedan upp på Hogwarts expressen med Scorpius. Ska jag skriva mer??? 13 apr, 2012 20:02 |
|
Cara Riddle
Elev |
ja ajg tkr du ska skriva mer
![]()
13 apr, 2012 21:09 |
|
Borttagen
|
(Cara Riddle taack för tipset !!, jag skriver en bok IRL och det är precis det som är problemet
Kapitel 2 Scorpius och Rose på Hogwarts expressen !! Scorpius slog sig ner brevid sin bästa vän James Potter och började prata, de pratade om vad de skulle göra när de kom till Hogwarts. När Rose klev in i kupén och sa "Är det okej om jag sitter här?" Scorpius kunde inte ens tänka sig att Rose, hans syster, satt brevid honom när han och James smidde onda planer. "Nej, du får hitta en egen kompis Rose". Förstaårseleverna vandrade in i Stora salen tillsammans med Professor McGonagall. Sorteringshatten sjöng en sång om de fyra elevhemmen och det var nu dags för sortering. Rose gick fram och satte sig på den rangliga stolen, och allt blev sedan svart. Hon såg insidan av sorteringshatten och efter en stunds babblande ropade hatten "RAVENCLAW" och Ravenclaw bordet applåderade högt. Vid frukost dagen därpå flög minst 100 ugglor in i stora salen och dumpade brev och paket hit och dit. Fred Weasley II fick ett illvrål för att han skröt så mycket om skolkgodiset han hade med sig, James Potter hade fått en kvast och Rose fick ett brev från sina föräldrar. Senare den dagen hemma hos Draco och Hermione "Draco, kom vi måste skynda oss, barnet kommer" Draco sprang mot sin fru och sedan åkte de båda iväg till St Mungus. Dagen därpå var Draco och Hermione hemma igen, deras nyfödde son Hugo grät och utanför gick en man iklädd en mantel. Mannen öppnade dörren och klev in i huset, Han närmade sig Draco och Hermiones sovrum. En grön blixt for rakt igenom rummet och träffade den nyfödde sonen, han låg livlös i spjälsängen. Vem skulle dödas härnäst? 13 apr, 2012 22:44 |
|
Cara Riddle
Elev |
ingen orsak
![]()
13 apr, 2012 22:47 |
|
Borttagen
|
jag tänker inte säga vad jag tycker om berättelsen eftersom du säkerligen inte kommer att gilla svaret.
25 apr, 2012 20:14 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: jag tänker inte säga vad jag tycker om berättelsen eftersom du säkerligen inte kommer att gilla svaret. Jo säg !!! Jag har hört mycket dåliga saker i mitt liv, och jag själv tycker inte attd en är bra !! Men säg !! ♥ 25 apr, 2012 20:17 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: jag tänker inte säga vad jag tycker om berättelsen eftersom du säkerligen inte kommer att gilla svaret. Jo säg !!! Jag har hört mycket dåliga saker i mitt liv, och jag själv tycker inte attd en är bra !! Men säg !! ♥ asså jag tror säkert att den är bra och så men du skriver lite osammanhängande typ. Och den är inte jätte välskriven men annars var den bra. 25 apr, 2012 20:21 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: jag tänker inte säga vad jag tycker om berättelsen eftersom du säkerligen inte kommer att gilla svaret. Jo säg !!! Jag har hört mycket dåliga saker i mitt liv, och jag själv tycker inte attd en är bra !! Men säg !! ♥ asså jag tror säkert att den är bra och så men du skriver lite osammanhängande typ. Och den är inte jätte välskriven men annars var den bra. Aa men det var väl inget farligt, jag tycker själv att den är det. Jag HATAR denna ff 25 apr, 2012 20:22 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: jag tänker inte säga vad jag tycker om berättelsen eftersom du säkerligen inte kommer att gilla svaret. Jo säg !!! Jag har hört mycket dåliga saker i mitt liv, och jag själv tycker inte attd en är bra !! Men säg !! ♥ asså jag tror säkert att den är bra och så men du skriver lite osammanhängande typ. Och den är inte jätte välskriven men annars var den bra. Aa men det var väl inget farligt, jag tycker själv att den är det. Jag HATAR denna ff jag ahtar alla saker jag skriver heheh 25 apr, 2012 20:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: jag tänker inte säga vad jag tycker om berättelsen eftersom du säkerligen inte kommer att gilla svaret. Jo säg !!! Jag har hört mycket dåliga saker i mitt liv, och jag själv tycker inte attd en är bra !! Men säg !! ♥ asså jag tror säkert att den är bra och så men du skriver lite osammanhängande typ. Och den är inte jätte välskriven men annars var den bra. Aa men det var väl inget farligt, jag tycker själv att den är det. Jag HATAR denna ff jag ahtar alla saker jag skriver heheh Okeeej !!! Vad har du skrivit då?? Får jag seeeeee !? 25 apr, 2012 20:29 |
Forum > Fanfiction > Hermione och Draco [Sv]
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen