Timglasen-En Dramione Saga
Forum > Fanfiction > Timglasen-En Dramione Saga
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Corriiz
Elev |
Titel: Timglasen-En Dramione Saga
Språk: Svenska Handling: Draco ångrar sig varje gång han retar henne, varje gång han hotar henne. Det gör han faktiskt. Draco skulle nästan göra vad som helst för att kunna slippa att mobba Hermione och hennes vänner. Kanske skulle det funka då. Hermione och han. Eller är det nått han bara kan sitta och fantisera om? Rating: Kärlek(Ibland lite väl mycket), Våld, Hat och Sorg ![]()
13 apr, 2012 18:17
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-14 kl. 17:01
|
|
Minna Lovegood
Elev |
Jag skulle vilja läsa
Jag ÄLSKAR att ROLLSPELA om VAD SOM HELST... TYP ♥ 13 apr, 2012 18:27 |
|
Corriiz
Elev |
DRACO
Jag vaknade av den kalla kylan som spred sig i kroppen. Jag reste mig upp för att sätta på mig en tröja. Jag hörde Bellatrix högljudda snarkningar. Jag höll på att snubbla på min kvast. Jag suckade och gick drömmande iväg till min gaderob. Jag mindes i 3:an på Hogwarts då Hermione slagit mig rakt i ansiktet. "Hermione..." Mummlade jag. Jag öppnade garderoben och fick tag i en svart tröja med krage. Varför hade jag kallat henne smutskalle? Var jag så dum? Jag skulle vilja vara nån av hennes du...annurlunda vänner. Jag skakade på huvudet. "Nej! Du är som din far..." Sa jag bestämt. Jag gick och lade mig ned i sängen. Det knakade i golvet. Slingersvans kanske var vaken. Min far och mor var dödsätare. Snart skulle jag också stå på Lord Voldemorts sida. Jag rös. Varför var det jusst jag. Draco Malfoy som skulle bli Hermione Grangers fiende. Jag mindes ett brev Draco hade skrivit. Han hade försökt få sin familjeuggla Derek att flyga över ända till Hermione. Men Derek vägrade såklart. Den bet mig bara. Jag mindes få ord som hade stått i brevet. Gillar du mej? PS!Jag e lessen för allt dumt ja gjort... Jag skrattade tyst åt min urdåliga stavning. Då gick jag i 4:an nu går jag i 7:an. Dumbledore var död. Snape dödade honom. Tänk om det blev jag! Jag som dödade Dumbledore. Jag mindes Bellatrix som viskade till mig. Hon sa att jag skulle göra det. Men det hade inte gått. Jag hade sett honom falla. "Lägg ned" Viskade jag till mig själv. ![]()
13 apr, 2012 18:55 |
|
AlexZz
Elev |
14 apr, 2012 07:48 |
|
Borttagen
|
BRA!
Glomm inte att skriva vilken rating det ar. 14 apr, 2012 07:51 |
|
Corriiz
Elev |
DRACO
"Upp och hoppa gubben" Min mamma Narcissa släppte in ljus i mitt rum. Jag gömde mig under kudden. "Det är inte så ljust" Sa Narcissa och pussade mig på pannan. Min mamma hade alltid vårdat mig som ett barn eller.. Ja vad man nu säger. Hon är inte direkt som min pappa. Min pappa, Lucius Malfoy var nästan alltid upptagen. Men det brydde jag mig inte om. Han älskade mig iallfalla. Jag reste mig ur sängen. Det var varmare nu. "Jag har lagat din favorit frukost." Min mamma gick ut ur mitt rum. Jag sträckte på mig. "Du har vaknat" Väste Bellatrix utanför mitt rum. Jag ruskade lite på mig innan jag gick och satt på mig svarta byxor. När jag kom in i det stora köket såg jag Slingersvans gå ned i fängelsehålan. "Vad gör Slingersvans där nere?" Frågade jag Narcissa. Narcissa öppnade munnen för att säga något men av bröts av Bellatrix hånskratt. "Vi har fångat Luna, Luna Lovegood." Jag tittade på Bellatrix som flinade. "Ojj. Men Är det inte Harry Potter vi söker?" Frågade jag och rörde runt i min fil. "Jo.. Hennes far kommer kalla på oss när Harry besöker dom." Skrattade Bellatrix. "Hur.." "Gubben..." Avbröt Narcissa som klappade mig på axeln. Slingersvans bugade lite när jag gick förbi. Jag tänkte gå ned i fängelsehålorna. När jag kom fram till fängelsehålan drog jag upp min stav. "Lumos" Sa jag och ett blått sken lyste på änden av staven. "Draco? Bor du här" Hörde jag Luna säga. Hon klev fram. Jag suckade. "Jaa" Sa jag irriterat. "Jaha.." Suckade Luna och satte sig ned. "Varför är jag här?" Hennes röst lät mystisk. "Ja.." "Draco!" Ropade Bellatrix. "Eh..Hejdå.." Mumlade jag. ![]()
14 apr, 2012 12:46 |
|
AlexZz
Elev |
14 apr, 2012 12:47 |
|
Soof
Elev |
Du skriver väldigt bra, men tänk på att andvända kommatecken och "och", "men" och så vidare istället för punkt hela tiden.
Men jättebra! 14 apr, 2012 13:05 |
|
Minna Lovegood
Elev |
Så bra! *Bevakar*
Jag ÄLSKAR att ROLLSPELA om VAD SOM HELST... TYP ♥ 14 apr, 2012 14:03 |
|
Corriiz
Elev |
DRACO
Jag var ensam hemma. Bellatrix var ute och letade efter Harry och Lucius jobbade. Narcissa hade åkt till nån by för att handla mat. Jag suckade. Kunde det inte vara Hermione istället för Luna som satt där nere? Jag gick långsamt ned till Luna. Jag vet knappt varför. Men hon känner ju Hermione. Kanske kan hon berätta lite om henne? "Hej Draco" Sa Luna och jag hörde någonting som slog i väggen. "Hur visste du att..." Började jag. "Vad vill du Draco?" Avbröt Luna. "J-jag ehh... Har du träffat ja.. Du vet vilka" Sa jag och trodde att Luna visste vilka jag menade. "Goyle och Crabbe?" Frågade Luna snabbt. "Nej ehh.." Sa jag. "Harry?" Jag hostade viid namnet. "Och... Hermione och Ron..." Lade jag till. Luna skakade på huvudet. "Säg inte att du fortfarande har känslor för Hermione?" Luna lät mystisk igen. "Jag! Jag har inte sagt något!" Började jag men Luna tittade på mig med stora ögon. "Du tittar alltid på henne när hon går förbi. Du gör inte några roliga miner bara dumma men man fattar det på kroppspr.." "Ack det räcker!" Skrek jag så det ekade i hålorna. "Varför så arg?" Sa Luna tyst. "Jag fattar ju knappt vad du pratar om!" Ljög jag argt. ![]()
14 apr, 2012 14:39 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen