Hämligheter och familge hemlighetre
Forum > Fanfiction > Hämligheter och familge hemlighetre
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lida
Elev |
Hejsan detta är första gången jag gör en fanficion och jag hoppas att den kommer att bli bra och jag kommer att skriva på svenska.
Prolog: Rosalinda sätter sig i sin bil och börjar köra mot den lila staden Forks, men det hon inte vet är att den familj hon ska bo hos i en månad inte är så vanlig, men Rosalinda är inte häller så vanlig och under denna månad händer mystiska saker. men om ni vill veta vad det är för saker som händer får ni läsa. 10 apr, 2012 10:43
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-10 kl. 12:51
|
|
Majis
Elev |
Jamen, det kan nog bli bra!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 10 apr, 2012 10:46 |
|
Lida
Elev |
Okej här kommer första kapitlet
Kapitel1 "Hejdå Rosalinda" " Hejdå farbror Tom och faster Joyce och jag kommer sakna er jätte mycket" " O vi kommer sakna dig Rosalinda" sa Joyce med sin lena röst. " Ja hejdå och vi ses om en månad" Lite senare när Rosalinda satt i sin hyrda bil som hon hade lånat av Tom, så började hon tänka på allt som hade hänt dagen innan. Då hade Tom sagt att jag inte skulle reta upp dom så mycket för då vistte man inte vad som skulle hända men om någon ting hände kunde jag alltid prata med Calise som Tom sa. Fyra timmar senare var Rosalinda framme i Forks och polis stationen som hon skulle prauva på i en månad. " Hejsan, jo jag söker Charlie Swan" sa jag till polisen som satt vid ett bord. " Jah, det är jag det" sa en man i ca40 års åldern. " Och då måste du vara Rosalinda Domina va" " Ja det är jag det" sa jag mycket glatt. " Ja, då ska jag visa vad du ska sitta när du kommer sedan på måndag" sa Charlie med sin milda ton. " Okej" När han hade visat vad Rosalinda skulle sitta denna månaden hon skulle vara där kom det in en man i ca30 års åldern. " Hejsan Charlie, du vet inte om en flicka vid namnet Rosalinda har kommit ännu" "Jo då, det har det och det är hon som står där båta" sa Chalie och vinkade till mej att komma dit. " Hejsan det är jag som är Calise Cullen och du måste vara Rosalinda Domina va" " Yes det är jag" En kvart senare var vi på väg ut till min bil. Jag gav mr Cullen mina nycklar så att han kunde köra. Nr vi hade kört in på en grus väg sa Calise. " Du vet väll att du är väldigt lik din mor" " ja, min farbror säger att jag är det" " När träffade du din mor och far senast" frågade han. " senaste gången jag träffade dom var när jag var två och ett halft år sedan dess har jag inte träfat dom så jag vet inte om dom är döda eller vid liv" " Okej" sa Calise väldigt lugnt precis som om han redan visste det" Tio minuter senare såg jag et hus med stora parlarma fönster och huset hade tre våningar. " Är det här du bor" sa jag mycket imponerat. " Yes här bor jag med hela min familj" sa Calise. Allra första kapitlet klart men det var nog lite lång tråkigt sorry 10 apr, 2012 13:37 |
|
Majis
Elev |
Haha! Men varför gjorde du ingen Harry Potter-FF?
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 10 apr, 2012 16:45 |
|
Lida
Elev |
Ockej här kommer nästa kapitel
Kapitel 2 Calise öppnade dören till huset och vi kom in i en liten hall, vi gick upp till andra våningen och in i köket och där stog rästen av familjen. " Hej, jag heter Rosalinda" sa jag så att alla hörde. " Hej, Rosalinda och jag heter Alice" sa en liten ``Flicka`´ och kramade om mig. " Och deta är Jesper" " Hej, Jesper" sa jag. " Hejsan, Rosalinda" sa Jäsper. Sedan kom det fram en stor kille till mej. " Och jag är Emett" sa han. Efter honom kom det fram en blond tjej. " Hej, Rosalinda och jag heter Rosali" sa hon myckrt vresigt. Sedan kom det fram en lite äldre pärson. " Hejsan, jag är Esme" sa hon glatt. Efter några minuter kom det in enu en pärson in i köket....... Sådär änkligen andra kapitlet klart, men jag hiner inte att skriva mer ljust nu 11 apr, 2012 07:14 |
|
Borttagen
|
HEJA HEJA HEJA HEJA GRYMT BRA!!!!!!!!!!!!
11 apr, 2012 08:27 |
|
Lida
Elev |
Tackar MN Potter jag hoppas att du vill fortsäta läsa
Kapitel3 Plötligt stog det en kille till i dören. " Hejsan jag heter Rosalinda och vad heter du" frågade jag. " Hej jag heter Edward" Sa han. " Du Edward du kan väl visa Rosalinda till henes rum" sa Calise. " Ockej vist det kan jag väll" sa Edward. Edward och jag gick upp till tredje voningen och stanade vid den nest sista dören på våningen. " Här är dit rum Rosalinda" sa edward. " och om du vill någonting så fins jag i rumet in till" " Ockej Edward" sa jag. " ockej bra" sa han. Sedan gick jag in i mit nua rum. Jag hoppas att det blev bra men sorry att det blev så kot men jag har mycket att jöra i kväll 12 apr, 2012 14:46 |
|
Majis
Elev |
Haha, väldigt kort
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 12 apr, 2012 14:54 |
|
Lida
Elev |
Har varit borta så jag har inte kunat skriva men här kommer nästa kapitel
Kapitel4 När Rosalinda kom in i rumet såg hon en sprilans ny dator, en rätt så ny TV, en bokhyla med en masa böker i. en säng, en byro och ett skrivbod. Rosalinda kollade lite nämare på bokhylan och på översta hylan fick hon syn på en dagbok. Hon tog ner den och kollade väms den var när hon läste namnet Shofie så förstog hon att det var henes mors dagbok. Rosalinda sate sig på sin säng och började läsa första sidan där stog det 1/7 " jag fatar inte vad det är för någonting med däna famil men det vill jag gärna få veta men hur???" och sedan stog det inget mer. Plötsligt knakade det på dörren. " Hej Rosalinda du vill inte ha en maka??" sa Esma. " Ja tack så hemskt mycket Esma" sa jag. " God natt då osalinda" " ja godnat Esma" Klokan tre på morgonen vaknade Rosalinda av väldig hög musik ini från det andra rumet som hon låg väg i vägg med, Rosalinda gick upp och knakade på Edwards dörr och han öppnade däräkt. " Du Edward måste du spela din musik så hökt?" frågade jag. " Oj hörde du den?" sa han. " Ja det gorde jag och varför spelar du musik så här sent/ tidigt?? " Jag ska ta och sänka och när jag sover brukar jag lysna på musik" " Okej" sa jag. Sedan gick Rosalinda in till sig i jen och la sig och somnade och nu kunde hon inte höra musiken längre bara en ak log hon och tänkte på det henes mor hade skrivit, för det var exakt sama sak som Rosalinda tänkte på att göra sedan somnade hon. Sådär änu ett kapitel klart 15 apr, 2012 07:29 |
|
Majis
Elev |
Esma? Hette inte hon Esme?
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 15 apr, 2012 08:23 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen