Rostbiff och Stuvad Potatis [SV]
Forum > Fanfiction > Rostbiff och Stuvad Potatis [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Humle Snurre
Elev |
Vi är två stycken personer som skriver från samma användare. Och vi kommer skriva från olika perspektiv, en från Ginnys & Dracos. Den andra från Harry & Pansy.
Titel: Rostbiff och Stuvad Potatis Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction - Komedi Färdigskriven: Nej Handling: Ett tonårsdrama som utspelar sig på Hogwarts mellan elever som är varandras motsatser det sjätte året. Men vem gillar egentligen vem? Hur ska det gå med förbannelser och kärleksdrycker? Och var går gränserna? En speciell drama/komedi Fanfiction. (Draco, Ginny, Pansy & Harry) Hur låter detta?
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
1 mar, 2012 19:06
Detta inlägg ändrades senast 2012-03-31 kl. 17:32
|
|
_SanD_
Elev |
1 mar, 2012 19:09 |
|
Humle Snurre
Elev |
Kapitel 1.
Harry: Hela mitt sjätte år hade jag samlat mod för att bjuda ut Ginny på en trevlig dejt. Och nu var det äntligen dags att fråga henne. "Ginnyyy?!", ropade jag så alla runt omkring mig hoppade minst en halvmeter upp i luften. Ginny snurrade runt och granskade mig med ett roat uttryck. Svetten klibbade sig i nacken. Sedan travade Ginny fram till mig och lade huvudet på sned. "Ja?", undrade hon. Jag stirrade in i hennes bruna ögon. De var så underbart vackra. Det var dags. Jag öppnade munnen för att fråga. "Vill du... *HostHost*", mumlade jag knappt hörbart. "Va?" "Alltså... Vill du... Gå ut... Med mig?"
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
1 mar, 2012 19:24 |
|
Borttagen
|
Haha, vilken rolig fanfiction!
Bästa jag läst Fortsätt!!! 1 mar, 2012 20:28 |
|
LeeJordanhjärta
Elev |
Bra, rolig!
1 mar, 2012 20:36 |
|
_SanD_
Elev |
1 mar, 2012 21:12 |
|
Humle Snurre
Elev |
Kapitel 2.
Ginny: "Alltså... Vill du... Gå ut... Med mig?" han andades ut och tittade på mig. "ja.." han lyste upp med hela ansiktet i ett stort leende. "bra... umh. vill du gå och se dödsrelikerna part 2?" "ja, visst." han log mot mig och gav mig en stel kram och gick därifrån, när han trodde att jag inte såg hoppade han upp i ett glädjeskutt. jag skrattade till och log för mig själv sen kom jag ihåg att vi inte hade bestämt när! ""Haryyyy!!" jag sprang och sprang mot vägen han hade gått och han hade stannat. "vad äre?" "vi....glömde.....bestämma......när!" sa jag andfått. "juste, ikväll?" "det blir bra" sa jag och log sedan gick jag därifrån jag måste fixa kläder och håret. jag sprang mot gryffindors sällskaps rum och in i flickornas sovsal.
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
1 mar, 2012 21:21 |
|
_SanD_
Elev |
1 mar, 2012 21:44 |
|
Humle Snurre
Elev |
(Tackar _SanD_!)
Kapitel 3. Harry: Att Ginny hade svarat ja hade gjort mig överlycklig. Jag stod framför spegeln och undrade om jag skulle ha benan till höger eller till vänster. Tillslut fick jag det bra med en näve hårvax som professor Dumbledore hade rekomenderat till mig. När jag kände mig klar gick jag ner till sällskapsrummet för att vänta på Ginny. Det var som att bli uppsugen i en dröm när hon kom ner för trappan. Hon var klädd som en tropisk prinsessa. Hennes klänning var lysande gul med stora bananer på. Hon hade gul ögonskugga och hennes hår föll i vackra lockar över hennes axlar. "Ginny!", sa jag andlöst. "Tycker du om den?", undrade hon och gjorde en gest mot klänningen. "Jag älskar den!", utbrast jag sanningsenligt. "Gör du?", sa Ginny och lyste upp i ett leende. "Ska vi åka då? Testralerna väntar på borggården." Efter en lång färd kom vi fram till biografen. Jag hade redan passat på att be professor McGonagall förhansboka de bästa platserna för filmen. Ginny tryckte i sig popcorn medan reklamen varade. "Åh, vad törstig jag är!", utbrast hon sedan. "Jag går och köper dricka!", sa jag som ville vara en bra gentleman. När jag köpt två drickor och kom tillbaka till biosalongen hade filmen redan börjat. Jag såg mitt eget ansikte blixtra förbi på den stora duken. "O wow! Du ser fantastisk ut Harry!", skrek Ginny gällt när Malfoys ansikte kom med i bild. Jag hostade diskret och slöt ögonen. Vi borde sätt en mindre läskig film. Smurfarna kanske. "Harry?" Jag öppnade ögonen snabbt. Jag måste slumrat till. "Filmen är slut.", sa Ginny och log. "Aha, ja... Ska vi gå till restaurangen då?" "Visst... Men, var ska vi äta?" "På Dobby & Krakes hörna." "Men gash! Det ska ju vara så himla trevligt dääär!" Jag log och nickade.
LÄS: www.boktomtarna.blogg.se/
1 mar, 2012 21:57 |
|
Quiz
Elev |
1 mar, 2012 23:15 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen