Ifall Draco Malfoy skulle hamnat i Gryffindor (SV)
Forum > Fanfiction > Ifall Draco Malfoy skulle hamnat i Gryffindor (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LeeJordanhjärta
Elev |
Titel: Ifall Draco Malfoy skulle hamnat i Gryffindor
Handling: Jo det handlar om ifall Draco hamnade i Gryffindor. Men OBSERVERA att Det som händer i första boken, händer inte i denna FF jag gör omdet. Det kommer att hända någonting med Voldermort men inte samma sak som i boken. Klar: NEJ Huvudperson: Harry Potter ___________________________________ 1. Hogwartsexpressen ''Perrong 9 och tre kvart, Men Hagrid det finns ingen perrong 9 och tre kvart'' Sa Harry, Han fick inget svar ''Hagrid'' Sedan tittade han bak och märkte att det inte stod någon Hagrid där. Harry gick ner för trappan till perrongerna. Han gick framåt mot perrong 9 & 10 i.o.m. att han förstod at det måste ligga där någon stans. Han såg en tåggubbe(eller vad det heter) och bestämde sig fr att fråga honom. ''Hej herrn vet du vart perrong 9 och tre kvart ligger?'' frågade Harry. Tåggubben svarade surt att det inte fanns någon. Harry fick plötsligt syn på en familj med rött hår. ''Samma visa varje år, mugglare överallt'' sa mamman i familjen. Harry vågade sig fram till dom. ''Hej ska ni till Perrong 9 och trekvart?'' frågade harry. ''Ja, är det första året för dig?'' Sa mamman ''Ron här ska också åka till Hogwarts för första gången'' fortsatte hon. Harry såg hur den ena brodern efter den andre tog fart och sprang in i en vägg. ''Så nu är det er tur'' sa Mamman och tittade på Ron och Harry. Ron sprang först in i Väggen, och sedan samlade Harry mod och sprang efter. När han kom igenom stod där på rälsen ett mörkrött tåg. Harry stannade upp lite och gick sedan efter Ron. Rons Mamma kom efter och gav alla sina söner varsin puss på pannan, Percy, Fred, George & Ron. Sedan så gick Harry och Ron ombord på tåget. De två pojkarna letade efter en ledig kupé och fann en där en pojke med ljus bakåtslickat hår satt. ________________________________________ Vill i ha mera? 1 mar, 2012 16:57 |
|
Lily Brown
Elev |
1 mar, 2012 17:01 |
|
Borttagen
|
AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 mar, 2012 17:18 |
|
LeeJordanhjärta
Elev |
Jo, du över kan du förkorta dina smilies lite för man kan inte läsa hela första kapitlet osv annars
_________________________________________ 2. Hermione ''Ursäkta, men kan vi få sitta här?'' frågade Ron. ''Ja visst'' Sa pojken, och ett leende visade sig på läpparna. ''Föresten jag heter Malfoy, Draco Malfoy'' Sa pojken. ''Jaha, Jag är Ron Weasley'' sa Ron och såg lite osäker ut. ''Och du?'' sa Draco. ''Jag... Jag heter Harry Potte..'' Mer hann inte Harry. ''HARRY POTTER?'' utbrast Ron och Draco. ''Ja'' sa Harry och visade sitt blixtärr, vilket han hade gjort många gånger den här dagen. Draco och Ron satt fortfarande och stirrade på Harry. Så Harry tog av sig glas ögonen som var söndriga och andades på dem. Sedan gnuggade han dom mot tröjan och satte på sig dem. Han tittade upp och såg att dom fortfarande satt och stirrade. ''Hallåå!'' sa han och vinkade framför dem. Då vaknade de upp ur sin chock. ''Så hur var det att få en förbannelse över sig?'' frågade Draco och Ron samtidigt. ''Vadå? tror ni jag kommer ihåg någonting från när jag var 0 år?'' frågade Harry. Han såg hur Ron & Draco satt och tänkte, och sen efter en stund så sa Ron ''Nee kanske inte''. De tre pojkarna satt och pratade en stund, och då kom en lite rund tant med en godisvagn förbi. ''Pojkar vill ni ha någonting från vagnen?'' frågade hon. ''Nej tack'' sa Ron och visade sin macka. ''Jag tar 10 chokladgrodor'' sa Draco Harry tänkte efter sedan sa han ''Jag tar hela vagnen'' Ron stirrade på Harry nu igen. ''Det skulle jag kunnat gjort också'' sa Draco och såg avundsjuk ut. Nu satt de tre pojkarna i kupén och åt så att de nästan kräktes. De kom en tjej med brunt krulligt hår och tittade in ''Hej, har ni sett en padda? en kille som heter Neville har tappat bort sin'' sa hon ''Nee'' svarade Harry. ''Är du Harry Potter?'' sa hon sedan häpet. ''Ja det är jag'' sa Harry och visade sitt ärr i pannan. ''Vad häftigt, jag heter Hermione Granger'' sa hon. Harry såg hur Draco rodnade och titttade på henne ''Och jag är Draco Malfoy'' sa Draco. 1 mar, 2012 17:50 |
|
Lily Brown
Elev |
1 mar, 2012 19:02 |
|
Nelly1513
Elev |
1 mar, 2012 19:07 |
|
Elena Dobrev
Elev |
Jättebra, jag älskar att läsa ''om'' berättelser.
[/color]This shit is easy peasy pumpkin peasy. 1 mar, 2012 19:45 |
|
LeeJordanhjärta
Elev |
Vad kul att ni tycker att den är bra!
_______________________________________ 3. Snabbt där efter så kom Ron in i samtalet ''Ja, jag är Ron.. Ron Weasley'' . ''Jaha, föresten ni borde nog byta om till era uniformer för vi är snart framme'' sa Hermione. ''Okej!'' fick Draco fram medan han rodnade lite. ''Men då får du gå ut'' suckade Ron. Hermione gick ut ur kupén. De tre pojkarna började att byta om. ''Vilket elevhem tror ni att ni hamnar i då?'' frågde Draco. ''elevhem?'' sade Harry frågande. ''Ja vet du inte vad det är..'' sa Draco med ett förvånande ansiktsuttryck. Ron och Draco berättade allt om de olika Elevhemmen Ravenclaw, Hufflepuff, Gryffindor och Slytherin. ''Jag kommer hamna i Slytherin''Sade Draco Säkert. ''Och jag i Gryffindor'' sade Ron Och du Harry? var tror du att du kommer hamna?'' fortsatte Ron. ''Jag vet inte'' svarade Harry. De hade bytt om färdigt för länge sedan och hade helt glömt bort Hermione, eller inte Draco. Men hon stack in huvudet efter ett tag. ''Hallå vi är framme nu!'' sade hon glatt. De följde efter Hermione ut på plattformen och är stod det en stor hårig man och ropade '' förstaårselever hit!'' det var Hagrid märkte Harry. Alla fyra sprang med sina koffertar till Hagrid. ''Nemen Heej Harry har du haft en bra tågresa?'' Frågade Hagrid. ''Japp, och här är Hermione, Ron & Draco'' Svarade Harry glädjefyllt. De följde efter Hagrid till en stor mörkmörkblå sjö. Där vi vattenkanten stod det några båtar med en lykta i. ''Fyra i varje båt, en fram, en bak och två i itten av båten.'' ropade Hagrid till alla. Draco, Hermione, Harry och Ron tog en båt. Draco och Hermione satt i mitten, Harry bak och Ron fram. ''Ojj vad coolt slott'' sade Ron ''Fred, George,Percy, Bill och Charlie har berättat om Slottet. Men så här fint trodde inte jag att det skulle vara'' fortsatte Ron. De hade nu kommit över till andra sidan Sjön. Hagrid föste upp alla mot slottet där en gammal kvinna med ovala glasögon och en lite grönaktig häxhatt tog emot alla första årselever. 1 mar, 2012 20:26 |
|
Hermione Granger...
Elev |
Bra *Bevakar*
Pottermore - NightWave16975 Gryffindor :3 1 mar, 2012 21:08 |
|
LeeJordanhjärta
Elev |
Tack, nästa Kapitel kommer troligen på söndag eftersom att jag åker till fjällen idag men jag kanske har internet där vem vet?
1 mar, 2012 21:09 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen