Älskar du mig?
Forum > Fanfiction > Älskar du mig?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: Älskar du mig?
Språk: Svenska Typ av text: Romantik/Spänning/Komedi Antal kap hitills: Flera ofullständiga Färdigskriven: Nej Rating: G/lite PG (om det kommer någon mer intim scen.) Börjat med att skriva en ff om Luna och Neville. Det är en historia som utspelar sig under sjätte året, Neville och Luna börjar få känslor för varandra efter en tid av fin vänskap, men en massa saker kommer alltid i vägen när de vill berätta vad de känner för varandra. Svartsjukedrama och förvirring, vad kommer hända? Nå, ska jag börja publicera? 17 feb, 2012 20:00 |
|
AlexZz
Elev |
17 feb, 2012 21:12 |
|
Borttagen
|
Yaay, då publicerar jag första kapitlet. Än så länge är det lite händelselöst men jag är otroligt nöjd!
Kapitel 1: Vänner Luna... Åkrar och skogar passerade utanför fönstret medan det röd-glänsande tåget tog sig längre och längre bort från King’s Cross Station. Luna satt ensam i en kupé på Hogwarts Expressen och läste sin pappas tidning ”Hört och Sett” under tiden som hon väntade på att godisvagnen skulle komma. Hon hade hoppats på att Neville skulle dyka upp och hålla henne sällskap med sitt intressanta prat om växter, men han har inte synts till ännu. Ett skramlande hördes lite längre bort i korridoren och Luna hörde godistantens röst. Hon serverade visst Draco Malfoy och hans kumpaner, för hon hörde Draco som försökte tigga till sig några gratis pumpapajer. Tantens mumlande hördes tydligt när hon lämnade deras kupé, hon var uppenbarligt irriterad. Snart dök godistanten upp utanför Lunas kupé-dörr och stack in huvudet. - Något från vagnen, lilla vän? Hon lät lite besvärad och otålig, som om hon bara ville bli klar med sin runda. - Ja, jag skulle vilja köpa en stor flaska pumpasaft, en liten låda is-möss, en pumpapaj och tre paket chokladgrodor, tack! Luna försökte låta så trevlig som möjligt så att tanten skulle bli lite gladare, och det verkade funka till en viss del. Hon log smått så att skrattrynkorna kring hennes ögon syntes, sedan började hon plocka fram det Luna bett om. Själv rev hon omkring i sina fickor efter de sista knutingarna som behövdes för att kunna betala. Tanten räckte fram en papperspåse och en flaska till Luna, som tog emot sakerna samtidigt som hon räckte över betalningen. Precis innan tanten skulle gå så lade Luna ifrån sig flaskan och påsen för att sedan luta sig fram mot henne och så sa hon med halvhög röst; - Bry dig inte om sådana pojkar, de förstår inte bättre. Tanten såg på henne ett ögonblick med allvarlig min, innan hon log igen, mycket bredare denna gång. - Du har så rätt, lilla vän. Du har så rätt… Sade hon och gick sedan vidare med vagnen rullande framför sig. Luna log lite för sig själv, innan hon lutade sig tillbaka i sätet och tog en stor klunk pumpasaft och sedan tog hon fram tidningen igen. Efter att ha läst en stund var det någon som knackade på kupé-dörren, Luna tittade upp från tidningen för att se Neville stå utanför med händerna fulla av packning. Hon log och reste sig upp för att gå och öppna åt honom. Den brunhårige pojken stapplade in med all sin packning och tappade nästan balansen när han skulle ställa ned sakerna på golvet, men Luna hann räta upp honom och tog ett par av väskorna och lade upp dem på en av väskhyllorna för att hjälpa honom. Han såg upp på henne och log generat. - Tack Luna. Ursäkta att jag inte kom tidigare, men jag letade efter Trevor. Men jag upptäckte att han visst var kvarglömd hemma men då kunde jag istället inte hitta dig, och… Luna höll upp en hand för att visa att hon förstått, och han tystnade kvickt. Hon log mot honom och så tog hon upp de återstående väskorna som han ställt ifrån sig och lade dem på samma hylla som de andra. När hon vände sig om hade Neville satt sig ned på platsen mitt emot henne, närmast fönstret. Hon slog sig ned på sin plats och sträckte sig efter sin tidning, men kom sedan på att hon läst ut tidningen tre gånger redan. Så hon lutade sig tillbaka istället och kollade på Neville. Han satt med händerna i knät medan han såg ut genom fönstret med en fundersam min. Luna lutade sig framåt och satte hakan mellan händerna. - Vad tänker du på? Frågade hon svävande. Han ryckte till och vände sig mot henne. Han rodnade lite och fingrade med sina jeans. - Öh, inget särskilt… Svarade han lågt och började peta i ett hål på jeansen. ”Han var otroligt fåtalig idag, han brukar aldrig vara så tyst med mig.” Tänkte Luna medan hon iakttog honom, han verkade inte riktigt veta vad han skulle göra. Han såg sig omkring och fortsatte att fingra på jeansen. Luna tog upp sin tidning för att ha något att göra, för hon kunde inte riktigt komma på något att säga heller. Efter en stund så tog hon till orda, för hon orkade inte med tystnaden längre. - Vi börjar sjätte året nu, tycker du det ska bli kul? Han log mot henne för att visa sin tacksamhet över att hon kommit på något att prata om. - Ja, det ska bli kul. Jag undrar vem som ska ta över Försvar mot svartkonster, nu när Umbridge är borta. Hoppas det blir någon som Moody! Svarade han ivrigt. Luna log mot honom, han var så söt när han log och inte var blyg. Efter en stund av diskussioner så knackade det på kupé-dörren igen. Det var Ron, Harry och Hermione som stod utanför. Luna vinkade åt dem för att visa att de kunde komma in. Hermione, som gick in först, var ivrig över något. Hon log stort och nästan studsade fram till Luna. - Luna, gissa vad? Sa hon och log ännu större. Luna satte händerna under hakan och lutade sig mot bordet. - Har du blivit hemsökt av snargaluffer? Frågade hon. Hermione skakade otåligt på huvudet. - Nej, nej! Gissa igen! Sa hon och hoppade lite upp och ned där hon stod. Luna tittade upp på henne med hakan vilande mot händerna. - Jag vet inte, berätta. Hermione slog ihop händerna medan hon log mystiskt mot Luna. - Jag har fått en fräsch nyutgåva av Hogwarts Historia som innehåller en massa nya fakta om Hogwarts!! Luna log roat. - Så kul, sa hon svävande. Hermione log och nickade, innan hon satte sig bredvid Luna och tog upp en brun, tjock bok inbunden i läder. På framsidan stod det ”Hogwarts Historia” i snirkliga guldbokstäver. Hon slog upp den och pekade på en massa saker och Luna lyssnade lydigt. ”Ibland undrar jag varför Hermione inte hamnade i Ravenclaw…” Tänkte hon för sig själv. Harry och Ron verkade tänka exakt samma sak, för de såg menande på Luna och sedan på Hermione. Luna log mot dem för att visa att hon förstod vad de menade. De flinade tyst mot henne och sedan återgick de till sin vilda diskussion om ett quidditch-lag med Neville. Neville... Snart var det dags att ta på sig sina klädnader. Hermione och Luna gick iväg till toaletterna för att byta om, medan Neville och de andra stannade kvar i kupén. Ron och Harry viskade för sig själva medan Neville stod i sitt egna hörn och försökte få på sig sina skolbyxor. Oturligt nog var de för små. ”Tog jag de från förra året med mig?” Tänkte han och kliade sig i huvudet. Sedan böjde han sig ned över sin resväska och började rota runt. Harry, som stod och drog i sina trånga strumpor, såg upp på Neville och tänkte att han skulle hjälpa honom. - Hur går det, Neville? Frågade han. Neville såg upp på Harry och rodnade. - Jag råkade packa ned fel byxor… De jag har är för små för mig… Han höll upp byxorna och Harry lös upp. - Men det där är ju mina byxor! Vi råkade nog ta varandras! Han höll upp det paret byxor han fått tag på. De var långa och ganska stora. Neville rodnade igen. - Tack Harry! Han log mot Harry, ett sådant leende som man inte ser honom le särskilt ofta. Harry log tillbaka, glad över att han fått sin vän på gott humör. 17 feb, 2012 21:18
Detta inlägg ändrades senast 2012-02-19 kl. 21:58
|
|
Borttagen
|
suuuper bra! Bästa ff jag har läst!*bevakar*
Mer mer mer! 17 feb, 2012 22:06 |
|
pigletpie
Elev |
GIVE ME MOAR!!!!!! ♥ Awesome Rianna!
17 feb, 2012 22:27 |
|
Borttagen
|
Åååh, tack hörni. Nu blir jag glad ♥ :"D Aldrig fått så positiv respons på något jag skrivit förut. "Bästa ff jag läst" är ganska stort för mig ♥333 Håller på att skriva mer just i detta nu! Kommer antagligen mer imorrn eller i övermorgon!
Hej Danna ♥ 17 feb, 2012 22:44 |
|
Martha
Elev |
Bevakar
Jag var här!!! Läs min FF Hunger lågorna (HG) här:http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18262&page=1#p1014730 18 feb, 2012 11:19 |
|
Borttagen
|
Åh, JÄTTEBRA! Har alltid velat läsa en Neville/Luna FF men aldrig hittat nån. YEYEYEYE
18 feb, 2012 12:55 |
|
Borttagen
|
Jättebra
*Bevakar* 18 feb, 2012 14:55 |
|
Sovsvampen
Elev |
18 feb, 2012 17:11 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen