Den sista striden [min version]
Forum > Fanfiction > Den sista striden [min version]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Theabeanr1
Elev |
Titel: Den sista striden [min version]
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Färdigskriven: Nej Handling: Min version av slaget om Hogwarts. Voldermort attackerar och, nää, jag ska inte säga för mycket nu! Vill ni att jag ska börja? 12 feb, 2012 17:35 |
|
Loveleen
Elev |
12 feb, 2012 17:35 |
|
Theabeanr1
Elev |
Oj, det gick snabbt, jag trodde inte att någon skulle kommentera så snabbt. Men då börjar jag.
-------------------------------------------------------------- ~Harry~ Jag sprang allt vad jag kunde, jag kände hur vinden blåste i mitt hår. Folk trodde säkert att jag var galen när jag sprang mot stolpen som delade perrong 9 från perrong 10. Jag sprang mot stolpen och blundade hårt. När jag öppnade ögonen igen så kände jag mig som hemma igen. Framför mig så stod Hogwartsexpressen och väntade på eleverna som skulle till Hogwarts. "Har ni allt nu? Ni har inte glömt något? Åh, jag kommer att sakna er så!" hörde jag någon säga. Det var en bekant röst så jag var säker på vem det var. Jag vände sig om och såg en stor bunt med rödhåriga människor. "Mamma, sluta, sluta nu! Du skämmer ju ut oss!" Jag hörde Ron's röst. Sedan vandrade jag med blicken från Ron till Ginny som stod bredvid honom. Plötsligt så vände sig Ginny om. "Harry!" sa hon och sprang fram mot mig. Jag öppnade min famn och kände hur hon slängde sig mot mig. Hennes hår luktade som jordgubbar. Hon tittade upp mot mig och log. "Harry!" var det någon som skrek. Jag brydde mig inte så mycket. Jag bara stod där och log dumt mot Ginny. Sedan så kände jag en hård duns i ryggen. "Du har inte sett mig på månader och du beter dig som om jag inte finns!" hörde jag Ron säga argt. ~Ron~ Harry vände sig hastigt om och tittade på mig. Det blev en pinsam tystnad. "Hoppa på tåget nu. Det går snart. Åh, kom hit och ge mig en kram!" Det var Mrs. Weasley. Jag kom genast på andra tankar. Hermione! Vart är hon? "Du har rätt Mrs. Weasley, kom nu Ron. Hermione är säkert redan där!" sa Harry. Harry började gå och jag följde efter honom med snabba steg. Vi kollade noga i varje kupé efter Hermione. Och nästan längst bak i tåget så hittade vi henne alldeles ensam. Vi öppnade kupédörren och klev in. Hon märkte oss inte ens för hon var helt uppslukad i en bok. "Ehm, Hermione?" sa jag försiktigt. Hon ryckte genast till. "Oh, det var bara ni." sa hon och lade ner boken. "Vart har ni varit?" fortsatte hon? "Tåget går om 30 sekunder, varför var ni inte här tidigare?" "Du vet, alla äger inte en klocka" Kupédörren for upp bakom mig och Harry. "Särskilt inte dom där Weasley's. Dom har väll inte ens egna trollstavar, är det inte så, Weasley?" Det var Draco. "Det har inte du med att göra!" skrek jag och jag kände hur det bubblade inom mig. "Ron!" sa Hermione strängt. "Ta det lugnt!" fortsatte hon sedan. "Jasså? Så du har skaffat dig en flickvän ser jag? Fast, det var väll det jag tänkte, en smutsskalle." sa Draco och log. Jag blev alldeles röd om kinderna. "Hon är inte min flickvän!" skrek jag och kände hur mycket jag ville att det jag sa skulle vara fel. Jag kollade på Hermione och såg att hennes ögon var fulla av tårar. "Smutsskalle..." sa hon, och gick. 12 feb, 2012 18:08
Detta inlägg ändrades senast 2014-02- 6 kl. 21:05
|
|
Olivia Oxword
Elev |
Jättebra!
R A V E N C L A W ! 12 feb, 2012 18:11 |
|
Theabeanr1
Elev |
12 feb, 2012 18:16 |
|
Olivia Oxword
Elev |
Nepp, inga fler läsare men meeeer!
R A V E N C L A W ! 13 feb, 2012 20:15 |
|
Theabeanr1
Elev |
~Hermione~
"Hur kunde han?" "Smutsskalle..." Det for omkring en massa tankar i mitt huvud. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. "Hermione!" hörde jag bakom mig. Jag vände mig om och tittade in i kupén bakom mig. Där inne satt Ginny och hennes kompisar. Ginny gick ut från kupén. "Vad gör du här? Ska inte du vara med Harry och Ron?" "Ehm, joo, jag... Äh, jag skulle bara ta lite frisk luft." "Jag, jag ska nog gå tillbaka nu." sa jag försiktigt och vände mig om. Jag började gå mot kupén där Harry och Ron satt. "Hermione! Hermione vänta!" skrek Ginny bakom mig. Jag vände mig om igen. "Jo, ehm, jag måste fråga dig en sak" sa Ginny och hon började bli alldeles röd om kinderna. "Vet du, vad Harry tycker om mig?" "Jag, jag, jag vet inte..." "Ärligt talat, så pratar han inte så mycket om dig" Jag såg på Ginny hur ledsen hon blev. "F-förlåt mig" En tår rann ner för hennes kind. "D-det är inte ditt fel..." sa hon och log lite grann. Jag vände mig sakta om och gick. ~Ginny~ "Tänk om Harry inte gillar mig" "Tänk om Harry gillar någon annan..." "Tänk om..." Jag tittade efter Hermione när hon gick mot baken av tåget. Precis när hon gick in i kupén så såg hon Malfoy komma ut. Och efter honom, kom Harry. Jag gick sakta mot honom. "Ginny, jag, jag har en sak jag måste säga..." sa Harry. "Okej" sa jag. Jag kände mig orolig. Vad skulle han säga? "Kom" Harry hade gått in i en tom kupé och jag följde efter. Jag stängde dörren och han tittade allvarligt på mig. Vi var helt tysta. Vi stod mitt emot varandra. Vår huvuden närmade sig långsamt varandra. Han kände säkert mina hetsiga andetag. "Nu händer det" tänkte jag. "Han gillar mig faktiskt" Våra läppar mötte varandras. 13 feb, 2012 20:43 |
|
Borttagen
|
Asm!
Sen,jag vet.... Skriver du? Det har gått länge sen nån skrev här. Råka bara kolla in här och tycka att du,Theabeanr1, skriver asm! 1 mar, 2012 18:32 |
|
Theabeanr1
Elev |
^
Tack så mycket! Vet inte om jag kommer att kunna skriva mer, men vi får se Min dator har typ pajjat och vårat internet ligger nere, så jag kan i alla fall inte skriva just nu... 2 apr, 2012 09:56 |
|
Borttagen
|
^ Nej! *Gråter*
2 apr, 2012 22:11 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen