Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

HPfiera verkligheten ^_~

Forum > Harry Potter > HPfiera verkligheten ^_~

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Många som säger att deras liv är typ hpinspirerat och när vi var små så bytte vi ut namnen på lektionerna i skolan till HP lektioner för att göra skolan roligare. Finns det fler roliga sätt att HPfiera vardagen för att göra den roligare!? ^_^ dock får det ju inte gå ut över verkligheten. ^_~

* föreslå mugglarquidditch på gympan
* kalla snutar för aurorer
* säga uggla, istället för maila eller smsa
* göra eget HP godis och ha med sig. ^_^
* hänga i områden som gamla uppsala eller gå runt i gamla stan och drömma om diagongränden

.... e några idéer ^_^

9 feb, 2012 20:49

JML
Elev

Avatar


matte- Talmagi
Historia- trollkonsthistoria
Gympa- kvastflygning
svenska- forntida runskrift
xD

'That wand's more trouble than it's worth,' said Harry. 'And quite honestly...' 'I've had enough trouble for a lifetime.'

9 feb, 2012 20:54

Borttagen

Avatar


Precis, detta är kreativitet ^_^

9 feb, 2012 20:55

EpicFaiil
Elev

Avatar


smart jue!

9 feb, 2012 21:33

Nymphadora_<3
Elev

Avatar


Bra ide! Men kanske att kasta muffilato besvärjelser på sånna som ljyv lyssnar, eller silencio på sånna som är snackiga. Det gör jag haha...

9 feb, 2012 21:37

Sirius_Musta
Elev

Avatar


När jag och prongs skulle ses i stan en gång så höll vi på att smsa massa roliga saker.

p: Var är du? Jag virvlade förbi Godisbaronen just..
jag: Jag är på något som mugglarna kallar Lindex men jag går och hälsar på Missnöjda Myrtel nu..
p: Okej, men ska vi ses vid Madam Malkins?
(typ nåt sånt, kmr inte ihåg ordagrant)


Sedan började vi diskutera vilken affär som skulle vara Madam Malkins. Jag tyckte Kappahl medan hon tyckte H&M. Haha. Sedan började vi kalla ett nytt fik för den läckande kitteln...jätte kul, blir mkt roligare på stan!



https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2F29mpo9y.jpg

9 feb, 2012 23:02

Borttagen

Avatar


Hahaha musta, den var ju egen. Hehe sådär gör jag och mina polare också. XD

10 feb, 2012 07:29

Sirius_Musta
Elev

Avatar


^ hehe det är grymt kul!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2F29mpo9y.jpg

10 feb, 2012 14:19

Forum > Harry Potter > HPfiera verkligheten ^_~

Du får inte svara på den här tråden.