Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Bertie Botts bönor IRL.

Forum > Harry Potter > Bertie Botts bönor IRL.

1 2 3
Användare Inlägg
Dimen
Elev

Avatar


Igår köpte jag Smarties (godis) och dem var i lixom en avlång kartong och jag börja helt plötsligt kalla dem för Bertie Botts bönor. Och dem finns ju i olika färger så jag kalla typ röd för kotunga och grön för sjögräs osvosv.
Tycker att ni ska köpa dem och sedan vara i Pottervärlden.

Keep your friends close, but your enemys closer.

5 feb, 2012 12:25

Fang
Elev

Avatar

+1


Det här är väl ingen bugg, sätt trådarna i rätt forum.

5 feb, 2012 13:18

Dimen
Elev

Avatar


Skrivet av Fang:
Det här är väl ingen bugg, sätt trådarna i rätt forum.


problem?

Keep your friends close, but your enemys closer.

7 feb, 2012 22:31

Safrina
Elev

Avatar


Mmm... blått för toavattenrenare och tvättmedel...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Fe0174afc7a513c9ca8f1c3836cea0c1b%2Ftumblr_inline_ml2rghijL51qz4rgp.gif

7 feb, 2012 23:13

Nymphadora_<3
Elev

Avatar


Hahaha! Rolig idée!

8 feb, 2012 07:51

Borttagen

Avatar


Kul! Men min kompis har varit i Harry Potter-world i USA, så jag fått smaka RIKTIGA Bertie Botts bönor!
Hmm... Jag fick en gräs-smak (blä), en majonässmak (blä), en jordgubbsmak (mums), en pepparsmak (fy bubblan!), en blåbärssmak (smaskens) och en kanelsmak (fy, fy, fy!)
Jag hade alltså ganska otur, men jag klarade mig från spysmaken i alla fall!

2 feb, 2013 16:35

Borttagen

Avatar


Skulle nog inte våga smaka på dem.

2 feb, 2013 19:24

Rymdkonungen
Elev

Avatar


När BlondaHermione var i London köpte hon såna och jag fick smaka på en tvål... jag kunde inte svälja utan sprang till vattenkranen... usch XD

tycker Rymdkonungen...

2 feb, 2013 19:38

PureSlytherin
Elev

Avatar


Jag köpte godisbönor i en burk för ett tag sedan, de hette typ Ass kicking jelly beans eller nåt, och jag tänkte låtsas att det var Bertie Botts bönor bara på kul. Men efter att ha smakat en så vill jag aldrig äta dem igen, haha. De var verkligen obeskrivligt äckliga. De smakar typ som de luktar, och de luktar jätteblä. Plus att man hade en konstig pepparsmak kvar i munnen jättelänge efteråt och det brände ända ner i halsen.

Så mycket för att försöka få in lite HP-feeling i sitt godis...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F11a7d12ec67d2d9d2dccf1f22be5c707%2Ftumblr_nfcbhxdeUI1sg49umo1_250.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.skyrock.net%2F4849%2F79254849%2Fpics%2F3310227674_1_6_uOWgnfHN.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia2.giphy.com%2Fmedia%2FDIDWkZDhdscbm%2Fgiphy.gif

2 feb, 2013 19:58

Borttagen

Avatar


Är inte Jelly Beans också så.
Fick bla tandkräm, papper, och gräs som smak på dem.

2 feb, 2013 20:25

1 2 3

Forum > Harry Potter > Bertie Botts bönor IRL.

Du får inte svara på den här tråden.