Skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A?
Forum > Harry Potter > Skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ja skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A och bära ett märke?Jag sökte på det men hittade ingen liknande tråd men om jag har misat någon så är det bara att låsa den.
5 feb, 2012 11:30 |
|
J-star Black
Elev |
Ja det skulle jag. FISA handlar om rättvisa och att alla är jämbördiga, att alla är lika mycket värda. Jag skulle kunna bära ett sånt märke, för det är nått jag står för!
![]() ![]()
5 feb, 2012 11:33 |
|
Borttagen
|
Ja, det skulle jag faktiskt.
F.I.S.A är något som måste bevaras, alferna ska ha samma rättigheter som vi människor. Jag tycker att Hermione var otroligt duktig och modig som skapade F.I.S.A. 5 feb, 2012 11:34 |
|
Borttagen
|
^Fast dem helst arbetar?
5 feb, 2012 11:35 |
|
J-star Black
Elev |
Skrivet av Borttagen: ^Fast dem helst arbetar? Ja, men bara för att de tycker om att arbeta betyder det inte att de ska vara slavar. De har samma rättigheter som oss angående ALLT! T.ex. bestraffningarna som husalfer får, är vidriga, sånt borde förbjudas... ![]() ![]()
5 feb, 2012 11:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: ^Fast dem helst arbetar? Ja, jag tror som Hermione gjorde att dem innerst inne faktiskt ville känna sig mer fria. Men jag är ingen husalf, så jag vet ju inte. 5 feb, 2012 11:42 |
|
Borttagen
|
Jo! Såklart att jag skulle!
För Dobbys, Winkys och Krakes skull! 5 feb, 2012 11:43 |
|
Borttagen
|
Men jag tänkte mest på husalferna på Hogwartsh.Och dem har albus väldigt bra hand om.Men du har rätt!Tex lucis och barty tar väldigt dålig hand om dem!
5 feb, 2012 11:44 |
|
superdupermikaelah
Elev |
5 feb, 2012 12:15 |
|
Lissie Loppy
Elev |
7 feb, 2012 19:07 |
Forum > Harry Potter > Skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A?
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen