Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Varför börjar man inte på Hogwartsh samtidigt som riktiga skolor i England?

Forum > Harry Potter > Varför börjar man inte på Hogwartsh samtidigt som riktiga skolor i England?

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag har trot att det är för att man ska kunna läsa när man kommer dit.Vilken katastrof det skulle var annars om dom komm dit och inte kunde läsa tex.Och sen tänkte jag vad som hände om man var magisk och kom dit och inte kunde räkna eller läsa.

4 feb, 2012 20:07

Borttagen

Avatar


Ja de flesta magibarn blir ju hemskolade och går inte i vanliga skolar. Själv tror jag att de börjar senare för att de utvecklas innan de börjar där och så att de är tillräckligt mogna för att börja använda och kontrollera magin.

4 feb, 2012 20:10

Lisadiaz
Elev

Avatar


Det är antagligen så att det inte skulle vara så roligt att läsa om sex-/sjuåringar. Tio-/elvaåringar är mkt roligare att läsa om!!!

4 feb, 2012 20:14

Borttagen

Avatar


Håller med

4 feb, 2012 20:15

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ja de flesta magibarn blir ju hemskolade och går inte i vanliga skolar. Själv tror jag att de börjar senare för att de utvecklas innan de börjar där och så att de är tillräckligt mogna för att börja använda och kontrollera magin.

Ja, du har nog rätt.Men ligger det inte något i vad jag sa om att man måste kunna läsa.

4 feb, 2012 20:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Ja de flesta magibarn blir ju hemskolade och går inte i vanliga skolar. Själv tror jag att de börjar senare för att de utvecklas innan de börjar där och så att de är tillräckligt mogna för att börja använda och kontrollera magin.

Ja, du har nog rätt.Men ligger det inte något i vad jag sa om att man måste kunna läsa.


Jo de måste ju kunna det, därför lär de sig det innan

4 feb, 2012 20:52

Borttagen

Avatar


Fatar inget...

4 feb, 2012 20:59

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Ja de flesta magibarn blir ju hemskolade och går inte i vanliga skolar. Själv tror jag att de börjar senare för att de utvecklas innan de börjar där och så att de är tillräckligt mogna för att börja använda och kontrollera magin.

Ja, du har nog rätt.Men ligger det inte något i vad jag sa om att man måste kunna läsa.


Jo de måste ju kunna det, därför lär de sig det innan
Tänk och komma till hoggy och genast tog fram skolböckerna för att börja lära sig att läsa och skriva.

4 feb, 2012 21:02

EpicFaiil
Elev

Avatar


haha

4 feb, 2012 22:55

Igelkotte
Elev

Avatar


Haha.. "Nu barn, skriv ner mina ord, bla bla bla "
Harry: "WTF, Hermione hjälp mig skriva ner :<"
Det skulle bli en jättespännande bok, eller hur?
Skulle vara lite irriterande om man inte kunde räkna i böckerna heller, trollkarlarna kommer ju framstå som värsta idioterna då Bad feeling about that..

Epictimeeee :D Echoice14812 på Pottermore! :3

4 feb, 2012 23:05

1 2

Forum > Harry Potter > Varför börjar man inte på Hogwartsh samtidigt som riktiga skolor i England?

Du får inte svara på den här tråden.