Vilien på Hogwarts!^•^
Forum > Fanfiction > Vilien på Hogwarts!^•^
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Miss Black
Elev |
Hej!
Denna ff skriver jag tillsammans med Hope Potter och AlexZz! Handling: Cassandra France ska gå sitt 4:e år på Hogwarts när hon möter Remus Lupin (den yngre versionen). Cassie är halvvilie och därför van att alla älskar henne, så när Remus Lupin hatar Cassandra för hennes egoistiska egenskaper blir hon förvånad. Hon beslutar sig för att få honom att gilla henne. Senare kommer en massa problem ivägen. Sheldon Dolohov spelar en roll i den historien. Också kommer ett par oönskade gäster till skolan. De har något att göra med Mörkrets herre.... ^•^ Här är alla i denna ff... Reamus ![]() Fyller år: 25 januari. Reamus: Mall: Fullständigt namn: Remus Jamie Lupin. Döpt till det för att: Han är döpt efter sin farfar, Remus Lupin, varulven som var en av marodörerna som dog i det andra Trolldomskriget. Ålder: 15 år och han fyllde den 25 januari. Förhållande: Han är ihop med Cassandra och de gick på vinterbalen tillsammans trots att många inte trodde att det skulle gå med tanke på deras första möte. Familj: Pappa Ted Lupin och mamma Victorie (före detta Weasley) men inga syskon fast han har en massa kusiner och sysslingar på sin mammas sida, Weasleys har ofta många barn. Intressen: Han älskkar att läsa böcker, och har lärt sig hela ministeriets lagbok utantill i ett vad mot sin mamma. När man ser Remus första gången tror man ofta att han är den där sportande typen och det är halvt rätt, han gillar att spela Quidditch med familjen eller en vänskapsmatch men han verkligen HATAR hur de ser på Quidditch på Hogwarts, som om allt står mellan liv och död. Djur: Han har inget djur men hemma har de en ståtlig tornuggla. Övrigt: Han är övernaturligt bra på alla ämnen i skolan för att han har lätt att memorera hela böcker i huvudet (en förmåga som inte är så olik Hermiones förmåga). Jasper och Jake ![]() Fyller år: 1 juni. Daniel (Kittys bror) ![]() Fyller år: 5 oktober (han är ett år äldre än de andra) Elaka Sheldon ![]() Fyller år: 10 december (är ett år äldre än de andra) ____________________________ Cassie ![]() Fyller år: 14 februari. Cassie Mall: Fullständigt namn: Cassandra Elinora France Döpt till det för att: Cassandra efter en moster och Elinora efter sin mamma. Ålder: 14 snart 15. Förhållande: Är ihop med Reamus Lupin. I början gillade han inte henne, men sedan när Kitty började dricka eldwisky så blev de vänner och sedan ihop. Familj: Mamma Elinora, pappa Simon och bror Vincent. Intressen: Rita, rida, vara med vänner och förvandlingskonst. Djur: En massa djur. Hennes familj bor på en herrgård och är väldigt rika. Därför har hon en hund, två katter, en uggla och massa mer. Men alla är inte helt hennes, bara hunden. Övrigt: Är en halv vilie, är fransk och pratar franska hemma, bor på en herrgård som är väldigt stor. Kitty ![]() Fyller år: 3 april. Kitty Mall: Fullständigt namn: Katarina May Trelawney Döpt till det för att: Hennes mammas bästa vän, som dog, hette Katarina och hennes pappa ville att hon skulle födas i maj. Ålder: 14 Förhållande: Ihop med Jake Stain och... dem gick typ på vinterbalen tillsammans men Sheldon Dolohov förstörde det, lite. Familj: Mormor Sibylla Trelawney, Mamma Sandra Trelawney Pappa Mark Trelawney och bror Daniel Trelawney Intressen: Hon är intresserad av mysterier och mugglare. Hon tycker även om hennes förmåga att 'se'. Samt att hon är mycket intresserad av magi och vill gärna lära sig mer än faktiskt möjligt. Djur: Hon hade en snövit katt som hette Snöboll men som avled runt hennes 13-årsdag. Övrigt: Tuffade till sig efter att ha fått nog av att folk körde med henne. Olivia Smith Fyller år: 10 december (samma som Sheldon) Min bokblogg
3 feb, 2012 19:05
Detta inlägg ändrades senast 2012-06-12 kl. 20:08
|
|
Hope Potter
Elev |
Jag kan vara med! Men kan man skriva om någon annan än henne? Typ John?
Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
3 feb, 2012 19:08 |
|
Miss Black
Elev |
Skrivet av Hope Potter: Jag kan vara med! Men kan man skriva om någon annan än henne? Typ John? Ok! Låter bra. Vem är Jon bara? Min bokblogg
3 feb, 2012 19:09 |
|
AlexZz
Elev |
ohh jag vill va med
Men jag har lite samma fråga måste man just skriva om henne det vore ju kul om man kunde skriva om hennes typ avundsjuka kompis elr ngt . .
3 feb, 2012 19:13 |
|
Miss Black
Elev |
Skrivet av AlexZz: ohh jag vill va med Men jag har lite samma fråga måste man just skriva om henne det vore ju kul om man kunde skriva om hennes typ avundsjuka kompis elr ngt Ja visst! Det kan man! Kapitlet kommer snart. Det kanske är lite kort bara. Kapitel 1 RESAN Tåget skumpade genom det vakta landskapet. Jag kände så väl igen det från förra året. Det var precis lika vakert men änd å så anorlunda. - Kanske är det så när man blir äldre. Som vanligt kunde Kitty gissa sig till mina tankar. - Åhh, varför måste du vara så bra på sånt där? Kitty log. Egentligen heter hon Kristina men jag har alltid kallat henne Kitty. Ända sedan vårt första år. Nu var det vårat fjärde. - Jag är den smarte och du är den vakre. Hon lät sorgsen. - Kitty! Sluta du är också jätte fin! Jag är ju Vilie! Hon tittade ner i golvet. - Varför tittar alla killar efter dig i koridoren då, och inte efter mig? Kittys fråga sved. Hon var GANSKA söt faktiskt. Med hennes kantiga ansikte, stora snälla ögon och röda hår som ramade in hennes huvud på ett snyggt sätt. Man skulle ju kunna tro, på grund av vad jag säger, att jag bryr mig väldigt mycket om utseendet. Men det är inte sant. Det är inte MITT fel att jag är halv vilie. Ett långsamt knarrande fick oss båda att titta upp. Godisdamen var här. - Vem? frågade vi båda i kör. Jag nickade och slank ut. Det var min tur att betala. Jag visste vad Kitty ville ha. När jag kom ut stirrade många gupp hypnotiserat på mig. Jag var van vid sånt. - Vad får det lov att vara? Det var den gam la damen. - Jag... En... - Vad då? frågade hon med lika knarrig röst som vagnen hade. - Jag.. Började jag igen. Men det hjälpte inte. Jag hade fått syn på någon. Någon som INTE tittade på mig. Hon tycker nog det är konstigt hon är ju van vid att alla stirrar på henne. Så vem vill fortsatta? Min bokblogg
3 feb, 2012 19:16
Detta inlägg ändrades senast 2012-02- 3 kl. 19:34
|
|
AlexZz
Elev |
3 feb, 2012 19:29 |
|
Miss Black
Elev |
3 feb, 2012 19:36 |
|
Hope Potter
Elev |
Svar; John var ingen.
Svar nr2; Okej får jag göra kap 3 då? Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
3 feb, 2012 19:47 |
|
Miss Black
Elev |
3 feb, 2012 19:48 |
|
Hope Potter
Elev |
Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
3 feb, 2012 19:50 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen