Sveriges trollkarlsvärld
Forum > Harry Potter > Sveriges trollkarlsvärld
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ollham
Elev |
Att Sverige är hem till den svenska kortnosingen vet alla, men få vet något om Sveriges trolldomsvärld i allmänhet. Denna tråd kommer att tillägnas det magiska Sverige.
Det som kommer tas upp är bland annat: SLIT(Svenska Läroverket I Trolldom) Stockholms trolldomskvarter Quidditch Historia 1 feb, 2012 23:08
Detta inlägg ändrades senast 2012-02- 1 kl. 23:40
|
|
J-star Black
Elev |
Jag vet inte så mycket men
Luna åkte på semster till Sverige för att se den skrynkelhorniga snorkackorna ![]() ![]()
1 feb, 2012 23:25 |
|
Borttagen
|
Hehe oj denna tråd var svår att fylla i något i förutom att Uppsala och Gamla stan är såååå hogsmeade! xD
1 feb, 2012 23:41 |
|
J-star Black
Elev |
1 feb, 2012 23:48 |
|
Nymphadora_<3
Elev |
Jaa värkligen! Älskar gamla stan
2 feb, 2012 07:26 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Samma här, men jag har bara varit där några gånger, förutom när jag ska köpa trollkarlssaker förstård... hehe
Winter is coming... 2 feb, 2012 08:08 |
|
WillTurner
Elev |
Har ni inte hört om den nordiska trollkarlsskolan Yggdrasil? X'3
"Åh, mycket bra.... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magisk utbildning inte har slösats bort på dig, Potter. Spöken är genomskinliga." 2 feb, 2012 10:42 |
|
Racelly
Elev |
Det jag vet är att det svenska Kvastracet går från Kopparberg till Arjeplog här i Sverige varje år
You don't have to call me sir, professor 2 feb, 2012 10:57 |
|
Julle
Elev |
Skrivet av J-star Black: Jag vet inte så mycket men Luna åkte på semster till Sverige för att se den skrynkelhorniga snorkackorna Luna åkte väl till Norge?? Whatever, jo, gamla stan har ju också en SF-bokhandel :3 ![]()
2 feb, 2012 13:14 |
|
Borttagen
|
Skrivet av WillTurner: Har ni inte hört om den nordiska trollkarlsskolan Yggdrasil? X'3 Hehe tro mig, har varit lärare där 2 feb, 2012 18:07 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen