Är det bara jag som tycker att ...
Forum > Harry Potter > Är det bara jag som tycker att ...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
onlyoliviaa
Elev |
Att lejomkumngen påminner om harry potter?
simba är harry potter scar är voldemort pappan är james hyenerna är dödsätar tjej hyenean är bellatrix. De är så sjukt lika nån mer som tycker som jag ?
20 jan, 2012 09:39 |
|
Ladusvalan
Elev |
Jag tror egentligen snarare att Lejonkungen ska likna Hamlet (den ondskefulle farbrorn och pappan som blir dödad), fast med lyckligare slut ... Och Lejonkungen 2 är som Romeo och Julia.
Fast man skulle förstås kunna se Lejonkungen som Harry Potter också. Dock förstår jag inte hur Simba skulle likna Harry, och Scar är inte riktigt lika ondskefull som Voldemort ... 20 jan, 2012 09:42 |
|
onlyoliviaa
Elev |
20 jan, 2012 09:45 |
|
J-star Black
Elev |
20 jan, 2012 11:39 |
|
onlyoliviaa
Elev |
Skrivet av J-star Black: aa elr hur ;-) typ det jag tänkte på :-)Det finns ju vissa likheter, har faktiskt inte tänkt på det, men tjejhyenan är lik Bellatrix...
20 jan, 2012 13:18 |
|
Ida S
Lärare |
HARRY POTTER + LEJONKUNGEN = TROLLKARLSREKTORN
Hihi jag och Eilonwy skrev en parodi om detta... Där alla i HP har fått roller som karaktärerna i Lejonkungen. Så ja även vi har sett de liknande dragen "we live together, and harry does all the cooking." 20 jan, 2012 15:20 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
aldrig tänkt på det faktiskt
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 20 jan, 2012 15:40 |
|
undercover
Elev |
Okej, nu måse jag säga såhär ... Jag har aldrig sett Lejonkungen! Så ... jag kan egentligen inte säga nåt.
20 jan, 2012 15:45 |
|
Borttagen
|
Det finns vissa likheter och olikheter.
20 jan, 2012 15:47 |
|
Borttagen
|
Det finns något som heter arketyper, det går ut på att många böcker, myter och legender till stora drag liknar varandra
Skrivet av Ida S: HARRY POTTER + LEJONKUNGEN = TROLLKARLSREKTORN Hihi jag och Eilonwy skrev en parodi om detta... Där alla i HP har fått roller som karaktärerna i Lejonkungen. Så ja även vi har sett de liknande dragen ![]() 20 jan, 2012 16:21 |
Forum > Harry Potter > Är det bara jag som tycker att ...
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen