Hur uttalar man...
Forum > Harry Potter > Hur uttalar man...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
BlondaHermione
Elev |
16 jan, 2012 14:35 |
|
Lills
Elev |
16 jan, 2012 14:57 |
|
Borttagen
|
Jag säger akkio (ekkeyio?)
Här säger Harry Accio: http://www.youtube.com/watch?v=tVj3yODCFS4 Molly och company säger Portego maxima: http://www.youtube.com/watch?v=Irk2ngwIW3A 16 jan, 2012 15:08 |
|
Salazar1
Elev |
Jag säger akkio och protego. Men alla säger ju olika ;D
Slytherin Pride 16 jan, 2012 15:11 |
|
Borttagen
|
16 jan, 2012 15:13 |
|
annnnnas
Elev |
I filmerna säger de akio och protego (som det stavas), tror jag.
16 jan, 2012 15:18 |
|
adliitam
Elev |
16 jan, 2012 15:38 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Accio ska man uttala "akkio" då det kommer från latinet, protego vet jag inte, men jag själv uttalar det p åengelska som det stavas.
All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 16 jan, 2012 15:40 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Man kan uttala accio på två sätt. Det ena är akkio och det andra är assio. Protego är som det stavas. Eller på engelska säger de mer protejgo.
Winter is coming... 16 jan, 2012 16:03 |
|
Solkatten
Elev |
Assio låter ju helt fel xD
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 16 jan, 2012 16:20 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen