Tysta trollformler!
Forum > Harry Potter > Tysta trollformler!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
juliaweasly
Elev |
I Halvblodsprinsen när dom är inne på ministeriet så vissa gånger så skjuter t.ex Harry trollformler utan att säga nåt, vad jag har förstått så är det väldigt svårt och dom har inte lär sig det än!
Är det nån som vet varför eller har ni också lagt märke till det här? Couldent live whit out it.. Läs min ff: Hemlig Ugglepost! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=10604&page=1
Läs min HP-pysselblogg http://harrypotterpyssla.blogg.se/
7 jan, 2012 13:53 |
|
Borttagen
|
Termen är icke-verbala trollformler
Filmerna stämmer aldrig riktigt bra med böckerna, men det kan ju bli ganska störande att skrika ut trollformler hela tiden när man gör de där scenerna Men jag vet inte riktigt, det är bara en tanke ^^ 7 jan, 2012 14:06 |
|
annawpotter
Elev |
Detta med att de inte lärt sig det än.
Det kanske är så att när man verkligen, verkligen behöver eller vill utföra en trollformel så kan man det även fast man inte säger ordet. Dessutom är ju Harry en naturbegåvning, han lär ju sig Patronus förbannelsen väldigt fort, så det skulle inte förvåna mig om han kunde det utan att veta om det själv. ![]()
7 jan, 2012 14:21 |
|
SagaS
Elev |
7 jan, 2012 14:29 |
Forum > Harry Potter > Tysta trollformler!
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen