Profetian
Forum > Harry Potter > Profetian
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Är det bara jag som stör mig på att profetian säger i mot sig självt?
5 jan, 2012 22:03 |
|
J-star Black
Elev |
5 jan, 2012 22:05 |
|
Borttagen
|
Ja men
"Ingen av dom kan överleva om den andra överlever." E det inte uppenbart att den säger i mot sig självt? 5 jan, 2012 22:06 |
|
J-star Black
Elev |
Haha, har inte tänkt på det förrän nu
Fast det är ju Trelawney (Stavning?) som spått den, så What did you expect ![]() ![]()
5 jan, 2012 22:09 |
|
Dragonflies
Elev |
*Ingen av dem kan leva om den andre överlever
Det beror väl på hur man ser det... 5 jan, 2012 22:11 |
|
Borttagen
|
IOFS men stör mig så på det varje gång jag hör/läser det
5 jan, 2012 22:12 |
|
Dragonflies
Elev |
Haha, jag förstår vad du menar. fast det hade ju blivit skumt om hon sa: "Pojken kan inte leva om Voldy överlever, och Voldy kan inte leva om Pojken överlever"
5 jan, 2012 22:26 |
|
Borttagen
|
Det e sant, och kanske inte skulle ha sagt det på det sättet som du sa, men kanske inte heller det som står.
Vet inte vad som skulle vara ett bra allternativ 5 jan, 2012 22:36 |
|
childhoodlight
Elev |
For neither can live while the other survives.
Hur går detta emot sig själv? I en lång sträcka kan ingen leva för den ene är alltid ute efter att förgöra den andre - Voldemort skulle vara efter Harry så länge Harry var levande, liksom att Harry skulle försöka ta död på Voldemort när stunden kom.
5 jan, 2012 22:37 |
|
Racelly
Elev |
Jag håller med! Det låter verkligen som att den säger emot sig själv, har alltid tyckt det x'D
You don't have to call me sir, professor 5 jan, 2012 22:38 |
Forum > Harry Potter > Profetian
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen