svenskt/engelskt
Forum > Harry Potter > svenskt/engelskt
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
harrypotter tjejen
Elev |
Vad gilar ni mest svenskt eller engelskt tal när ni kollar på Harry Potter filmerna? Jag gilar mest engelskt!
Harry Potter är bäst <3 4 jan, 2012 18:20 |
|
Miss.Rowena
Elev |
Svenskt tal finns ju inte ens på alla filmerna, men på de som finns på svenska föredrar jag Engelska ändå. Det känns bäst, eftersom att det är deras äkta röster, och för att det låter så muppat på svenska.
~ Med rätt att besserwissa ~ 4 jan, 2012 18:32 |
|
mionee
Elev |
4 jan, 2012 18:32 |
|
Lea Lovegood
Elev |
4 jan, 2012 18:34 |
|
Miss.Rowena
Elev |
"JAG E HÖRMAJJNI GRENJER."
*Ryyyys* D: ~ Med rätt att besserwissa ~ 4 jan, 2012 18:35 |
|
Lea Lovegood
Elev |
" Hej Hermione !"
( Det bör observeras att han utalar Hermione som det stavas D: )
Förlåt för att jag suger.
4 jan, 2012 18:47 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Engelskt men jag måste ärligt säga att jag aldrig sett PS från början till slut med engelskt tal. Har inte sett filmen på flera evigheter så när det kommer fram scener på youtube osv så hör jag de svenska rösterna och replikerna i huvudet :'P Borde se filmen på engelska för att bli av med den dåliga vanan men det är samtidigt lite charmigt.
PoA var första filmen på VHS som vi köpte hem med engelskt tal. Brorsan var envis och krävde svenskt tal på de två första (då var han runt 8-årsåldern) ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 4 jan, 2012 19:00 |
|
Quidditch
Elev |
Jag gillar mer engelskt eftersom för mig känns det mer äkta en om jag tittar på svensk-dubbat. När jag var liten ville jag ju förstås alltid lyssna på svenska & då var det de två första filmerna av Harry Potter, alltså Soceres Stone samt Chamber Of Secret.
Nu när jag är äldre gillar jag ju mycket mer Harry Potter på engelska..tycker bara det känns overkligt och så till gjort om det är dubbat. ![]()
4 jan, 2012 19:17 |
|
9te
Elev |
4 jan, 2012 19:18 |
|
Maa
Elev |
Man blir sådär härligt nostalgisk när man ser de två första på svenska.
Jag och min lillebror brukar titta på dem på svenska och garva oss igenom filmerna. Men annars när jag tittar på dem seriöst så är det engelska som gäller. c: "Weasley is our king." 4 jan, 2012 19:21 |
Forum > Harry Potter > svenskt/engelskt
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen