Har ni någonsin tänkt på...
Forum > Harry Potter > Har ni någonsin tänkt på...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Mja, för det första så vet jag inte om tråden passar mer i Harry Potter - forumet, eller Off Topic, men jag skriver här. I värsta fall ber vi en prefekt flytta tråden då.
Så, jag har suttit och funderat ett bra tag nu... Kan man begå självmord i magivärlden? Och i såna fall, kastar man Avada Kedavra på sig själv, eller tar det "vanliga" vägen? XD Det har jag tänkt på ganska mycket och kommer inte fram till nåt bra. Vad tror ni? 2 jan, 2012 12:20 |
|
Borttagen
|
Jag har också tänkt på detta.
Det känns ju i alla fall som att det inte borde gå med Avada Kedavra med ens egen trollstav, eftersom den förmodligen inte vill döda sin ägare, men det kanske går med någon annans. Så ja, jag tror att man får lov att ta det "den vanliga vägen", om man inte har tillgång till någon annans trollstav. 2 jan, 2012 12:24 |
|
Borttagen
|
Avada Kedavra kan man ju bara göra om man verkligen klarar av att göra det och har så mycket hat/ilska/smärta att göra det. Man måste ju verkligen vilja döda någon för att det ska funka.
Det vanliga sättet? Ingen kan ju hindra dig från att hoppa från ett torn eller kvävas right? 2 jan, 2012 12:30 |
|
Borttagen
|
Mjo, i för sig. Men, har det någonsin hänt i HP? Liksom, nämnde de någon gång sånt där, eller var det bara olyckshändelser? c:
2 jan, 2012 12:31 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Mjo, i för sig. Men, har det någonsin hänt i HP? Liksom, nämnde de någon gång sånt där, eller var det bara olyckshändelser? c: Oh jahaa xD Jag är rätt så säker på att jag har läst om det två gånger i något harry potter spel på ett trollkarlskort. Den första minns jag inte, men jag kommer ihåg att det fanns en vampyr som tog självmord för att den inte ville leva utan sin fru eller något ^^ 2 jan, 2012 12:35 |
|
MizzNina
Elev |
Skrivet av Borttagen: Avada Kedavra kan man ju bara göra om man verkligen klarar av att göra det och har så mycket hat/ilska/smärta att göra det. Man måste ju verkligen vilja döda någon för att det ska funka. Men om man nu vill begå självmord, då borde man ju besitta så mycket hat/ilska/smärta som behövs för att göra Avada Kedavra med "rätt" resultat.. "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 2 jan, 2012 12:36 |
|
scarhead
Lärare |
en av Peverell-bröderna tog ju självmord för att han ville tillbringa sin tid med flickan som hade dött för tidigt!
2 jan, 2012 12:37 |
|
Borttagen
|
^^
Ja precis. Jag kanske var lite borta när jag skrev det där. Om man vill ta självmord borde det ju funka. ^ Ja men precis. Då är vi uppe i 3 pers som har tagigt självmord! o.o Jag flyttar den här tråden till Harry Potter eftersom där finns det mer häxor och trollkarlar som har stor koll på sånt här *Simsalabim! Accio Harry Potter forumet!* 2 jan, 2012 12:38
Detta inlägg ändrades senast 2012-01- 2 kl. 12:39
|
|
Elley
Elev |
Är inte den här tråden lite typ som denna? :3
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=1932&page=#p148106
http://nouw.com/ellenfelixson/
2 jan, 2012 12:38 |
|
Borttagen
|
Elley den har ju ungefär med det att göra. Tack för att du hittade tråden btw!
2 jan, 2012 12:40 |
Forum > Harry Potter > Har ni någonsin tänkt på...
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen