Neville + Luna = ?
Forum > Harry Potter > Neville + Luna = ?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Josefin_Weasley
Elev |
Spoiler om man inte har läst sista boken/sett sista filmen!!!
Vad tror ni om Nevuna? Detta är min teori: Efter Striden På Hogwarts blev Neville och Luna ihop. De var ihop i ett par år, sen började Luna resa mycket (för att upptäcka djur) och då insåg de att de inte var mer än vänner. Utan större konflikter gjorde de slut . Luna reste mer och träffade Rolf, som hon gifte sig med. Neville som var själv igen hängde en del på Den läckande Kittel om träffade därför Hannah Abbot och de blev ihop. Efter några år började Neville jobba på Hogwarts. Han och Hannah fortsatte vara ihop och alla levde lyckliga i alla sina dar. Det kanske blev lite konstig
29 dec, 2011 22:51 |
|
Lills
Elev |
29 dec, 2011 22:52 |
|
Mahoqny
Elev |
Jag tror aldrig att de var kära i varandra, och om man ska lite på filmen så var det nog bara Neville som gillade Luna, men jag kan inte tänka mig att hon skulle vara kär i någon som inte är lika insatt i narglar och andra saker så som hon är.
~Toujours pur~ 29 dec, 2011 22:59 |
|
sötalillaarasara
Elev |
mmm... Håller med dig Josefin, men jag tror inte att det höll så länge. Bara några veckor eller något.
Well some say I'm lazy And others say that's just me Some say I'm crazy I guess I'll always be 29 dec, 2011 23:15 |
|
Borttagen
|
Jag tror fastsikt det skulle funka mellan dem
29 dec, 2011 23:21 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
30 dec, 2011 00:12 |
|
hyperion
Elev |
Det var väl en gullig sak i filmen, men tror att de är lite för olika för att det skulle funka i längden, haha. Någon som skulle passat med Luna dock skulle vara George, tror att hon om någon skulle kunna hjälpa honom att läka efter Freds död. Och nu blev det lite ot..
![]()
30 dec, 2011 00:20 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Skrivet av hyperion: Jag tycker det var jättegulliga i sista filmen ^^ Det var väl en gullig sak i filmen, men tror att de är lite för olika för att det skulle funka i längden, haha. Någon som skulle passat med Luna dock skulle vara George, tror att hon om någon skulle kunna hjälpa honom att läka efter Freds död. Och nu blev det lite ot.. Men när du säger att de är olika hur menar du då? De är inte jättelika, men jag tycker båda känns sådär lite utstötta och Neville typ accepterar Lunas lite udda idéer. Tanken om Luna och George är väldigt fin, btw. Det du sa lät väldigt vettigt.
30 dec, 2011 00:25 |
|
hyperion
Elev |
^ Jag vet inte riktigt, jag har bara aldrig sett dem tillsammans på det sättet, och blev jätteförvånad när det hände i filmen. Neville känns som en person som vill sitta hemma med en stor familj medans Luna vill dra iväg ut och se världen liksom. Eller något sådant x)
![]()
30 dec, 2011 00:33 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Skrivet av hyperion: Då förstår jag hur du tänker. Det lät ju logiskt, fast jag shippar Nevuna ändå XD^ Jag vet inte riktigt, jag har bara aldrig sett dem tillsammans på det sättet, och blev jätteförvånad när det hände i filmen. Neville känns som en person som vill sitta hemma med en stor familj medans Luna vill dra iväg ut och se världen liksom. Eller något sådant x)
30 dec, 2011 00:40 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen