HELA filmmusiken från "Dödsrelikerna 2"!
Forum > Harry Potter > HELA filmmusiken från "Dödsrelikerna 2"!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
SimonCordatilia
Elev |
Någon fler förutom jag som är filmmusiknörd?
Filmmusiken från Harry Potter-filmerna finns ju på Spotify, men på de senare filmerna har de plockat bort de stycken där det originala Harry Potter-temat har använts. Skitdåligt tycker jag! Men de får väl inte skriva "Composed by Alexandre Desplat" om det är John Williams som gjort Hedwig's Theme osv. Då hittade jag i alla fall "the complete score" (den fullständiga filmmusiken) som använts i Part 2. Det finns att ladda ner från ett antal sidor! Det finns även en användare på YouTube som lagt upp Part 2-musiken med SFX (alltså ljudeffekter). Till exempel kan du höra tåget puffa igång under "Epilogue - 19 years later". Rekommenderar detta till alla soffliggare, vardagsmysare och HP-nördar! ;D Riktigt stämningsfullt att ha i bakgrunden. (Hör av er om ni vill ha länk) 20 dec, 2011 13:47 |
|
joel9324
Elev |
20 dec, 2011 15:33 |
|
themarauder
Lärare |
20 dec, 2011 16:08 |
|
Emma Longbottom
Elev |
Jag kan spela Statues på piano, den låten är när Minerva skyddar Hogwarts och kampen börjar!
"Charlie," he said. "You're losing it, too," said Ron. I'm Ron, remember?" No - Charlie - your brother Charlie. In Romania. Studying dragons. 20 dec, 2011 16:08 |
|
SimonCordatilia
Elev |
Skrivet av Emma Longbottom: Jag kan spela Statues på piano, den låten är när Minerva skyddar Hogwarts och kampen börjar! Härligt! Jag är pianist så det gillas http://www.youtube.com/watch?v=u-rLrMGBUv4 (Helt otroligt skickligt pianospel: "Harry Potter Theme" 20 dec, 2011 16:48 |
|
Rawenclaw98
Elev |
Jag kan spela de flesta låtar från the chamber of secrets på fiol. På spotify så lyssnar jag bara på John Williams och Alexandre Desplat, HP låtarna då. John Williams är så duktig, han har ju både komponerat Harry Potter och Indiana Jones!
He's brilliant! ................
Proud Ravenclaw................Newtina trash
20 dec, 2011 16:54 |
|
Emma Longbottom
Elev |
Skrivet av SimonCordatilia: Skrivet av Emma Longbottom: Jag kan spela Statues på piano, den låten är när Minerva skyddar Hogwarts och kampen börjar! Härligt! Jag är pianist så det gillas http://www.youtube.com/watch?v=u-rLrMGBUv4 (Helt otroligt skickligt pianospel: "Harry Potter Theme" Wow, vad ska man säga!!!! Har ni hört Harry Potter in 99 Secondes? Melodin var med där! Om någon vet var man kan hitta noter till den så är jag glad för svar! "Charlie," he said. "You're losing it, too," said Ron. I'm Ron, remember?" No - Charlie - your brother Charlie. In Romania. Studying dragons. 20 dec, 2011 18:28 |
|
EmoCrew
Elev |
Älskar värkligen HP-musik, tycker dock att 5:s musik är bäst
20 dec, 2011 18:38 |
|
Clementin
Elev |
Jag äääälskar HP-musik ♥♥ Den är bäst i de två sista filmerna
20 dec, 2011 19:22 |
|
Emma Longbottom
Elev |
Vet någon, någon bra hemsida för pianonoter?
"Charlie," he said. "You're losing it, too," said Ron. I'm Ron, remember?" No - Charlie - your brother Charlie. In Romania. Studying dragons. 20 dec, 2011 19:39 |
Forum > Harry Potter > HELA filmmusiken från "Dödsrelikerna 2"!
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen