Jag väljer dig ju - drarry pg
Forum > Fanfiction > Jag väljer dig ju - drarry pg
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
carro78
Elev |
Typ av text: fanfiction
Antal kapitel: 2 Färdigskriven: nej Fakta om min ff: Den ska handla om Harry som får några kärleksbrev av flera olika personer Den blir nog inte så bra men ska försöka i alla fall
13 dec, 2011 21:36
Detta inlägg ändrades senast 2012-01-12 kl. 16:21
|
|
Magiska mugglaren
Elev |
14 dec, 2011 17:07 |
|
LaylaCatcher
Elev |
come on, skriv bara på!
Imagination and dreaming is my life 14 dec, 2011 17:12 |
|
carro78
Elev |
Jag kommer att skriva i jagform ur Harrys perspektiv
Kap. 1 Tillbaka till Hogwarts Jag gick in på mitt rum, på min lilla säng såg jag en liten söt brungrå uggla med ett brev i näbben. Jag såg att det var från Hogwarts, jag öppnade brevet och läste att jag var välkommen att gå mitt sjunde år där nu om jag ville. Några få minuter senare stod jag i kråkboet med Ron och Hermione, de diskuterade vilt för Ron tyckte att vi skulle strunta i sjunde året och börja jobba, men Hermione insisterade på att vi skulle gå sista året tillsammans alla tre. Efter en halvtimme så gav Ron upp. Och nu tittade de undrande på mig och jag mindes att jag aldrig sagt vad jag ville så jag sa direkt -Jag går om ni går, då satte Hermione sig snabbt och skrev att vi alla tre gick igen. Jag började undra vilka mer som skulle det. Jag gick och skulle prata med Ginny. Hej, sa jag, går vi i samma årskurs nu??? Jag vet inte riktigt det. Nej tyvärr men vi måste gå om sjätte året för att vi inte kunde lära oss något vettigt förra året, utom att göra de oförlåtliga förbannelserna vilket inte är så vettigt faktiskt, svarade Ginny. Jag tog upp brevet och kollade så att ingen bara lurade oss och då såg jag att det var Mc Gonnagal som skrev det och hon var bara biträdande rektor, jag berättade det för Ron och Hermione som också verkade tycka att det var lite skumt. Vi funderade ett tag över vem som var den nya rektorn, fast vi kom inte fram till något så vi sade att vi fick se när vi kom dit. Men jag kunde inte sluta tänka på det. När kvällen kom kunde jag inte somna, för jag var så spänd att få veta vilka som skulle gå sista året igen och framför allt veta vem som var vår nya rektor. Så det är min första ff bara så att ni vet, och vad tycks??? Vad ska jag bättra och vill ni ha mer?? Och vill ni ha längre eller kortare kapitel eller var de bra (om ni vill ha mer)
14 dec, 2011 20:31 |
|
Bombarda
Elev |
superbra och jag tycker verkligen att du ska fortsätta
Det ska bli spännande med fortsättningen, tror att detta kan bli jätte bra =)♥ lite tips (se fet stil Jag såg att det var från Hogwarts, jag öppnade brevet och läste att jag var välkommen att gå mitt sjunde år, om jag ville Annars kan det bli lite kompakt med ord -Jag går om ni går, då satte Hermione sig snabbt och skrev att vi alla tre gick igen. Jag började undra vilka mer som skulle det. Hoppa ner en rad efter att någon sagt något, blir lättare att läsa Tänk också på stycke indelning och så Om du vill kan jag komma med fler tips nästa kapitel men det är bra att börja med lite i taget och bygga upp det efterhand Kärlek till alla! 14 dec, 2011 21:18 |
|
Magiska mugglaren
Elev |
15 dec, 2011 09:40 |
|
carro78
Elev |
15 dec, 2011 10:59 |
|
Rut Luna
Elev |
Wonderful!
Jag är faktiskt död. 15 dec, 2011 12:54 |
|
G!nny
Elev |
jättebra fortsätt!!!
jag håller med dig bombarda. Och sätt gärna ut fler punkter och kommatecken annars så vill jag bara säga en sak: Fantastiskt! Thank you J.K Rowling thank tou 4 everything!! I LOVEEE your fantastic books<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 15 dec, 2011 19:51 |
|
carro78
Elev |
15 dec, 2011 19:53 |
Forum > Fanfiction > Jag väljer dig ju - drarry pg
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen