Magisk transport
Forum > Harry Potter > Magisk transport
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
themarauder
Lärare |
Det finns jättemånga olika sätt att ta sig fram på som mugglare också - jag vet - men jag tänkte just på detta ; det finns väldigt många sätt för en magiker att ta sig fram på i trollkarlsvärlden.
Fråga: Behövs alla sätt? Hah, jag tycker inte att det finns för många. Tänkte bara se vad folk tycker etc! Transportsätt: Tåg (bla hogwartsexpressen) Flyttnyckel Spöktransferans Flampulver etc. =) - just like themarauder 12 dec, 2011 20:54 |
|
SweetSweet
Elev |
Jag tycker på sätt och vis att alla behövs, jag menar alla transportmedel används på olika sätt!
If I'm louder, would you see me? Would you lay down, in my arms and rescue me. 'Cause we are the same, you save me. When you leave it's gone again... 12 dec, 2011 20:57 |
|
AndromedaBlack
Elev |
Glöm inte kvastar
Och flygande mugglar transport medel http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28943&page=1#p1754951 fanfiction om Rose Wesley och Scorpius Malfoy 12 dec, 2011 20:58 |
|
themarauder
Lärare |
Hahaha ;D därav mit "etc".
Jag satt och funderade kring om man verkligen behöver typ "tåg". Jk har ju sagt att det ska finnas fler tåg och sånt om de ska åka på konsert etc. Jag antar att i varje trollkarlshem så FINNS det, utan tvekan, en spis så man kan ta sig fram med flampulver. Så varför skickar man nt sina barn till Hogwarts med det? Haha, jag tycker klart inte det egentligen. Tåget är jättemysigt och tradition. Men det var bara en tanke! Haha =) - just like themarauder 12 dec, 2011 21:07 |
|
Li
Biträdande rektor |
Skrivet av themarauder: Hahaha ;D därav mit "etc". Jag satt och funderade kring om man verkligen behöver typ "tåg". Jk har ju sagt att det ska finnas fler tåg och sånt om de ska åka på konsert etc. Jag antar att i varje trollkarlshem så FINNS det, utan tvekan, en spis så man kan ta sig fram med flampulver. Så varför skickar man nt sina barn till Hogwarts med det? Haha, jag tycker klart inte det egentligen. Tåget är jättemysigt och tradition. Men det var bara en tanke! Haha Jag tror att det är för att ge alla en känsla av gemenskap - se bara på allt bra som hänt via Hogwartsexpressen! Utan den hade ju Ron och Harry aldrig mötts, och säkerligen inte blivit vänner så fort. Man får en chans att se sina klasskamrater och hur folk förändrats över sommaren. Tänker också på det faktum att många elever är från mugglarfamiljer/"halvfamiljer". Tänk så exkluderande det skulle vara att de skulle försöka ta sig till Hogwarts på något skumt sätt själva, för jag tvivlar på att mugglarföddas föräldrar har levande eld och en vana med flampulver without something there is no nothing 12 dec, 2011 21:11 |
|
Borttagen
|
Jag tycker precis som Li!
12 dec, 2011 21:37 |
|
joel9324
Elev |
12 dec, 2011 21:46 |
|
Borttagen
|
Off topic eller vad? Dessutom finns det redan en tråd om det, använd sökfunktionen. Jag tror nog att de har tåget för att eleverna ska få lära känna andra och att för att det skulle vara så krångligt för mugglarfödda. 12 dec, 2011 21:49 |
|
joel9324
Elev |
Skrivet av Borttagen: Off topic eller vad? Dessutom finns det redan en tråd om det, använd sökfunktionen. Jag tror nog att de har tåget för att eleverna ska få lära känna andra och att för att det skulle vara så krångligt för mugglarfödda. Oj då, fel tillfälle!
12 dec, 2011 21:56 |
|
Simonlack
Elev |
Jag tycker det finns väldigt många transport sätt
Fast jag skulle aldrig vilja åka på en kvast på grund av min höjdrädsla, och jag måste vara en av dem som tycker att en kvast inte är en sån big deal Lily and James one of the cutest couple of time! 12 dec, 2011 21:57 |
Forum > Harry Potter > Magisk transport
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen