Yttre och inre resor
Forum > Off Topic > Yttre och inre resor
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
adliitam
Elev |
Imorgon har jag muntligt nationellt prov och jag har fortfarande inte kunnat bestämma vad jag ska prata om. Vi ska prata om något inom ämnet som jag skrev i rubriken "Yttre och inre resor". Jag har jääätte mycket panik för jag kommer inte på en enda sak att prata om
![]() ![]()
11 dec, 2011 19:44 |
|
Borttagen
|
Har det något med kroppen att göra? o.o
11 dec, 2011 19:45 |
|
adliitam
Elev |
Det tror jag inte. Som exempel så finns det tex: "En tid jag skulle ha velat leva i", "Att besöka en virtuell värld", "Semestervanor", "upptäcktsresor" och många fler, men man ska helst komma på ett eget ämne
![]() ![]()
11 dec, 2011 19:47 |
|
Borttagen
|
Du skulle kunna ta uppgiften bokstavlig och prata om en faktisk resa till en stad eller ett land som du verkligen älskade och där du hade ditt livs upplevelse
En inre resa handlar mer om något som förändrat dig och hur du ser på saker. From the top of my head... Hur har HP förändrat dig och ditt liv? 11 dec, 2011 19:54 |
|
Solkatten
Elev |
Jag skulle ha velat leva under hippie - tiden
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 11 dec, 2011 19:55 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Varför inte tala om resan till eller under en tid på Hogwarts? Allt grundmaterial har du ju och känslan får du lätt in i talet! Fokusera på en kväll, en känsla eller dylik som du lätt kan relatera dig in i ?
...jag är inte helt hundra på om jag förstår mig på den där uppgiften men jag hoppas att du finner något snart som du känner dig hemma med och som underlättar för dig imorgon. ^^ Lycka till! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 11 dec, 2011 19:57 |
|
Ginnyy
Elev |
Alltså hjälp vilket svårt ämne! Men det kanske finns någon speciell händelse eller tidpunkt eller så, som förändrat dig, som du kan prata om?
11 dec, 2011 19:59 |
|
IamAK
Elev |
jag har gjort det där! du kunde ju ha fått lite hjälp av lärare om du inte riktigt vet vad du ska välja eller hur. jag utgick ganska mycket ifrån artikeln "åldern har tappat greppet" och pratade om att växa upp, mina egna tankar osv.
11 dec, 2011 20:02 |
|
Borttagen
|
Ja, prata om att det är en inre resa att få resa i böcker! =)
Bästa sortens resa i mitt tycke! 12 dec, 2011 00:27 |
|
themarauder
Lärare |
12 dec, 2011 00:40 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen