Mer Hp filmer
Forum > Harry Potter > Mer Hp filmer
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ellyfanten
Elev |
Det kanske ska komma en film om innan Harry kom till Hogwarts, men jag fattar inte. Är det någon mer som har hört något om det?
Hej jag äällsskkaarr Harry Potter. 9 dec, 2011 22:30 |
|
childhoodlight
Elev |
^ En film?
Harry Potter är ju först och främst en bokserie, så om fallet var så skulle det vara mer logiskt om en bok kom före filmen. Dessutom har Rowling sagt att hon för gott har lagt Harry Potter åt sidan nu (så jag tror inte att hon kommer publicera något nytt, men man kan ju alltid hoppas) ;p Får man fråga vart du har fått höra detta?
9 dec, 2011 22:32 |
|
Margaret
Elev |
Det är förmodligen bara ett rykte. Alla saker som har med HP att göra är rykten så länge inte JKR eller WB har bekräftat det officiellt. Har du någon källa på var du läste detta?
![]()
9 dec, 2011 22:33 |
|
LoonyMe
Elev |
Hur kul skulle en film om Harrys liv innan Hogwarts egentligen vara? En liten kille som är mobbad och utanför...?
9 dec, 2011 22:39 |
|
joel9324
Elev |
Skrivet av LoonyMe: Hur kul skulle en film om Harrys liv innan Hogwarts egentligen vara? En liten kille som är mobbad och utanför...? Exactly. Liksom, i filmerna när han är hos Dursleys ser man ju hur hans liv ser ut, mobbad och utanför.
9 dec, 2011 23:33 |
|
Borttagen
|
Men sluuta vara så negativa.. XD om det här nu på något sätt skulle kunna vara sant så är det väl hur kul som helst?
9 dec, 2011 23:47 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Borttagen: Men sluuta vara så negativa.. XD om det här nu på något sätt skulle kunna vara sant så är det väl hur kul som helst? Negativa eller realistiska? Nej. Det skall inte komma en ny Harry Potter-film inom det närmsta taget (förmodligen ALDRIG). Då hade vi garanterat fått det bekräftat på en av alla det officiella samt in-officiella HP-hemsidor som finns på nätet. JK Rowling har gått ut med att hon skall komma med ett lexikon "inom tio år" men nu har vi fått Pottermore som en första läsupplevelse efter Harry Potter och det är möjligt att det är istället för "lexikonet" helt enkelt. Sedan har hon även nämnt att hon skriver på en serie ämnad till en yngre generation läsare PLUS att hon har sagt att hon förmodligen kommer skriva en hel del fortsatt i livet MEN kanske inte kommer vilja publicera något material igen. Så det återstår att se om vi ens kommer få se så värst mycket mer material av JK Rowling i framtiden. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 10 dec, 2011 00:27 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Coolt! Det hade inte jag hört Skrivet av Borttagen: Men sluuta vara så negativa.. XD om det här nu på något sätt skulle kunna vara sant så är det väl hur kul som helst? Negativa eller realistiska? Nej. Det skall inte komma en ny Harry Potter-film inom det närmsta taget (förmodligen ALDRIG). Då hade vi garanterat fått det bekräftat på en av alla det officiella samt in-officiella HP-hemsidor som finns på nätet. JK Rowling har gått ut med att hon skall komma med ett lexikon "inom tio år" men nu har vi fått Pottermore som en första läsupplevelse efter Harry Potter och det är möjligt att det är istället för "lexikonet" helt enkelt. Sedan har hon även nämnt att hon skriver på en serie ämnad till en yngre generation läsare PLUS att hon har sagt att hon förmodligen kommer skriva en hel del fortsatt i livet MEN kanske inte kommer vilja publicera något material igen. Så det återstår att se om vi ens kommer få se så värst mycket mer material av JK Rowling i framtiden.
10 dec, 2011 00:44 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Inte en aning. Informationen jag kommit över nu är att hon färdigställt den boken/serien? Har inte lagt mycket kraft och energi på att ta reda på mer kring det - vet inte om mer information har kommit ut senaste åren?
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 10 dec, 2011 01:08 |
|
accioron
Elev |
Det gick ett rätt stort rykte på imdb (med ett flertal artiklar) om att Warner Bros. har övervägt att göra filmer av de delar av böckerna de inte fick med. De tänkte alltså göra ungefär 1-3 som en film och 4-7 som en film. Kan försöka hitta lite mer om den informationen, då jag har för mig att WB själva sa att det var en möjlighet i framtiden. Själv skulle jag tycka det vore... hemskt. MEN jag ska inte döma i förtid, ok.
Något jag tror är möjligt inom ett par år (då menar jag 10-15 år) är en serie av någonting HP-relaterat. Kanske inte ens om Harrys tid, tänk typ - Marauders! Det hade helt klart fungerat, och det är definitivt någonting jag hoppas på! 10 dec, 2011 02:10 |
Forum > Harry Potter > Mer Hp filmer
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen