Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

O__O

Forum > Off Topic > O__O

1 2
Användare Inlägg
Li
Biträdande rektor

Avatar


Ansökte just om studiemedel för mina sista (!) terminer på lärarutbildningen. Om två terminer har jag gått klart denna utbildning. Om två terminer ska jag få min licens och kan då få kalla mig "lärare".

Helt sjukt! Att det redan gått så lång tid, studerat 3 år på denna utbildning och nu är det bara det sista kvar... Dessa två terminer kommer nog gå väldigt, väldigt fort.

Och oj vad åren går. Känner mig så gammal

without something there is no nothing

7 dec, 2011 21:17

Solkatten
Elev

Avatar


Tänkte också på det innan idag. Går i nian på min skola och jag har gått här i fyra år O_o Tiden går fortare än man tror.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

7 dec, 2011 21:18

Somnium
Elev

Avatar


Tiden går fort, indeed.
Jag går nu i 9an. Och jag har gått i min skola sedan F-klass. När jag går ut i sommar kommer jag ha gått i den här skolan i 10 år... Jag har ångest över det. Jag är livrädd för att börja gymnasiet, livrädd för att försöka skaffa nya kompisar och mest är jag livrädd för hur lärarna kommer vara. xd

En fråga till dig Li; Hur är det att studera till lärare? Är det kul? c:

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F26.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltl5mjKHBF1r39xeeo2_500.gif http://slytherinunicorn.tumblr.com/

7 dec, 2011 21:22

Solkatten
Elev

Avatar


^ Enligt mig längtar jag bara till gymnasiet Är redo att börja om på nytt.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

7 dec, 2011 21:24

joel9324
Elev

Avatar


Du Kommer att bli en jättebra lärare! åren gå verkligen fort faktiskt, liksom jag blir 12 år gammal nästa År!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F5a%2F3c%2Fda%2F5a3cda8b4e71c2cffbcb7600c0448803.jpg

7 dec, 2011 21:26

Somnium
Elev

Avatar


^
^
Det är inte jag. Vill inte lämna en skola där jag tillbringat mitt liv de senaste 10 åren</3
Och jag är livrädd för att få nya klasskamrater, för jag är otroligt rädd för att skapa nya kontakter...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F26.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltl5mjKHBF1r39xeeo2_500.gif http://slytherinunicorn.tumblr.com/

7 dec, 2011 21:27

Li
Biträdande rektor

Avatar


Något nytt är alltid spännande men såklart är man rädd, men jag tror det kommer gå superbra för er alla

Somnium ;;

Det är helt ok! Lite jobbiga kurser och otur med dålig organisation och lite dåliga lärare, men helt underbart när man får vara på praktik och träffa barn och bara prova på yrket Man lär sig väldigt mycket!

without something there is no nothing

7 dec, 2011 21:28

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Coolt! :'''D Så himla kul! Blir så sjukt, jäkla glad för din skull. Du kommer bli världens bästa lärare ♥

Jag kommer få börja med allt sådant på allvar runt 3013. Men IIIIH såg att min sena anmälan till en japansk distanskurs för våren blivit låst så snart lär jag väll få besked. *håller tummarna*

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

7 dec, 2011 21:30

Somnium
Elev

Avatar


Li
Okej :3
Har funderat på att bli lärare. Skulle lätt kunna tänka mig att bli engelsklärare till högstadieelever(tycker småbarn är läskiga... :c).

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F26.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltl5mjKHBF1r39xeeo2_500.gif http://slytherinunicorn.tumblr.com/

7 dec, 2011 21:33

Borttagen

Avatar


Li
Oh wow, hade jag vetat vad jag ville göra när jag började uni hade jag också varit nästan klar nu... Istället har jag hattat runt och har 3 år kvar xD

Kintsugi
Kommer du in så kan jag hjälpa dig med japanskan ^^

7 dec, 2011 21:43

1 2

Forum > Off Topic > O__O

Du får inte svara på den här tråden.