Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Användarnamn

Forum > Off Topic > Användarnamn

1 2
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Kan ni ge mig en massa bra förslag till användarnamn? Det kan vara nästan vad som helst --> bara de inte är för långa.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

3 dec, 2011 22:41

childhoodlight
Elev

Avatar


Använd trollformler! Folk heter ju Anapneo och expelliarmus - prova med något annat ;>

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

4 dec, 2011 00:31

ginny_ginny
Elev

Avatar


Eller något som hör med ditt namn att göra ;D

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m9d6b39njL1rvxye8o1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F35bca0aa64e992edd68ead900ecc8344%2Ftumblr_mifr6vLOYx1qh0dg9o1_250.gif

4 dec, 2011 00:34

Twix
Elev

Avatar


Eller något speciellt godis ;D

4 dec, 2011 00:35

Ida S
Lärare

Avatar


Eller ta två av dina favoritord och sätt ihop dem ^^

"we live together, and harry does all the cooking."

4 dec, 2011 00:36

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Jag har sagt det förut och säger det igen: se över de svenska versionerna av namnen på djur och vidunder i Harry Potter-serien. Det är så stört fina, roliga, löjliga och coola att jag smäller av. Månkalv är en favorit ♥

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

4 dec, 2011 01:30

Twix
Elev

Avatar


^ Nu kom jag och tänka på HP-namnen översatta till Norska.

Använd Håsblås (Huflepuff) vetja! xD

4 dec, 2011 01:42

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Jag har sagt det förut och säger det igen: se över de svenska versionerna av namnen på djur och vidunder i Harry Potter-serien. Det är så stört fina, roliga, löjliga och coola att jag smäller av. Månkalv är en favorit ♥

Månkalv? o.O

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

4 dec, 2011 01:50

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Kintsugi:
Jag har sagt det förut och säger det igen: se över de svenska versionerna av namnen på djur och vidunder i Harry Potter-serien. Det är så stört fina, roliga, löjliga och coola att jag smäller av. Månkalv är en favorit ♥

Månkalv? o.O


Ur "Fantastiska vidunder och var man hittar dem"
Månkalven är mycket skygg och kommer bara ut ur sin håla vid fullmåne. Kroppen är slät och ljusgrå och djuret har utstående, runda ögon högst uppe på huvudet och fyra spindelliknande ben med enorma platta fötter. osv osv osv. (finns mer i boken)

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

4 dec, 2011 02:12

Borttagen

Avatar


Måste bara säga en sak.
Vill du inte att ditt användarnamn ska ha en mening? Min har faktist det.

Jag var i Spanien & hade precis hittat ''the magical quill'' på pottermore. Jag skrek som en liten fjortis & var överlycklig. Min lycka försvann snabbt när jag insåg att man inte kunde registrera sig på iPaden & jag blev rasande.. tills min ängel till mamma kommer med sin iPhone och räddar mig. Med en SLUMP blir mitt namn ''SnidgetLeviosa183'' just det namnet blev mitt. Mitt på över flera miljoner. Det betyder faktist en mening för mig. Det ögonblicket grät jag så mycket så jag inte visste vart jag skulle ta vägen.

ja, finns flera detaljer som gör historian mer spännande. Dock orkar jag inte ta upp det. Men det jag vill komma fram till är.. Välj något som kommer från ditt hjärta eller som har någon mening. Inte något tråkigt du hittat/hittar och tycker det ser fräsht ut. Du vill inte sitta där om kanske några år och snacka användarnamn med någon på mugglis utan att ha en liten rolig historia bakom det.

4 dec, 2011 03:20

1 2

Forum > Off Topic > Användarnamn

Du får inte svara på den här tråden.