"Nya" Hogwarts
Forum > Harry Potter > "Nya" Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
blablablaa
Elev |
I sjuan gick typ Hogwarts sönder, eller ja, mycket av slottet. Tror ni skolan såg likadan ut efteråt? Alltså, att den såg likadan ut som innan.
Tänk om man lagade det med Reparo haha okej, tror inte det hade funkat med en sån stor yta, men vad tror ni? Byggde dom om den under sommarlovet efter Slaget på Hogwarts, eller jaaa..? :3 Följ min tumblr: www.prettymilkshake.tumblr.com :D 30 nov, 2011 18:43 |
|
loopylva
Elev |
Jag tror att de öppnade skolan lite senare det året för att reparera allt. Fast de är ju trollkarlar så de borde ju fixa det på något snabbt sätt, typ reparo (hah fan va kul det skulle vara
Men tror ni harry ron och hermione och alla andra som hoppade av i 7an kommer tillbaka för att avsluta sista året? ![]()
< borde ha varit med i min önskelista <3
30 nov, 2011 19:03 |
|
childhoodlight
Elev |
Självfallet att de byggde upp det igen! : ) Likadant vet jag inte, men jag tror det lutar åt det hållet för precis som nämnt är de trollkarlar och häxor, deras magi underlättar ju verkligen. ^^
loopylva Ron och Harry gjorde inte det, men Hermione gjorde det :>
30 nov, 2011 19:04 |
|
joel9324
Elev |
30 nov, 2011 19:38 |
|
Freja
Elev |
Everything is Dramione and nothing hurts. 30 nov, 2011 19:40 |
|
Borttagen
|
Jag tycker så himla synd om Filch i slutet av 7:2 när han börjar sopa, för hand! Stackarn är ju en ynk....
30 nov, 2011 19:47 |
|
Morsningkorsning
Elev |
Intressant fråga..
Helt likadant blev det nog inte efteråt, de kan ju passa på att göra något nytt på en gång liksom, för att ta bort det gamla och 'dåliga'. Att det byggs upp kan vi ju konstatera.. 'You're a wizard Harry!' 30 nov, 2011 19:49 |
|
Safrina
Elev |
30 nov, 2011 19:56 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jag tror att de kraftfulla magikerna skulle kunna bygga ihop det mesta så som det var med hjälp av Reparo men det känns inte troligt att en tusenårig magisk byggnad skall kunna bli så som den en gång varit. ^^ Sedan skadar det inte att ha lite nytänk heller
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 30 nov, 2011 19:58 |
|
blablablaa
Elev |
mjo, men undrar hur ett modernt Hogwarts hade sett ut... o.o
eller så bygger dom bara några delar, som ser gammalt ut Följ min tumblr: www.prettymilkshake.tumblr.com :D 30 nov, 2011 20:04 |
Forum > Harry Potter > "Nya" Hogwarts
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen