nu får ni hjälpa mig att välja.
Forum > Off Topic > nu får ni hjälpa mig att välja.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
mitchan
Lärare |
skolaaaaaa.
okej, eh, förra året, i nian hade jag typ 75% frånvaro eller nåt. det var helt sjukt mycket iallafall. och well. BLABLABLA long story short, fick inte godkänt i matte och kom typ inte in på nåt gymnasium nästan. kom in på ett ställe, och skulle ha en kurs med nians matte vid sidan om. en hantverksklass vare. (när jag sökte var jag mer inriktad på inredning/design) grejen är att dom satte mig helt random i floristklassen och jag orkade liksom inte säga till eller byta eller nåt, speciellt inte då floristklassen endast bestod av fyra pers och inredning var mycket större ....MEN jag hatar blommor. alltid gjort heh. nu har jag gått en termin snart och alltså, visst, det kan vara jättemysigt att hålla på med sånt nu, men alltså........... jag är en lat människa. (att jag inte fick godkänt i matte i nian berodde på att jag inte ORKADE lämna in ETT ENDA FREAKING HÄFTE. hade jag gjort det hade jag vunnit på livet och sånt. även om jag hade gått i sommarskola. nepp. orkar inte. är lat.) lär på grund av min lathet säkert inte ens ta vidare kurser och sånt nästa år för jag kommer anse att nepp, jag behöver inge högskolebehörighet och på grund av detta bli dömd till en livstid med... blommor kul nej och nu efter jul ska vi vara i blomsterhandlar tre dagar i veckan I TOLV VECKOR jag-vill-inte men jag vill nästan inte ens typ hoppa av skolan heller för min skola är SÅ HIMLA MYSIG (dock inte människorna.. alla hatar mig OSV förutom min klazzkompiz) SKA JAG DÅ ALLTSÅ... 1) göra färdigt kursen i nians matte och sen hoppa av skolan direkt och lata mig tills alla 96or börjar gymnasiet, och komma in på nåt fint jag faktiskt VILL GÖRA (men då inte få studiebidrag på typ flera månader) 2) bli dömd till forever florist 3) göra färdigt kursen jag behöver + alla andra kurser jag håller på med i skolan just nu, och alltså gå klart året ut och sen börja om ettan på en annan skola (och då få studiebidrag också) 4) sluta vara ett äckel, gå färdigt gymnasiet i min skola OCH ta högskolebehörighet-kurser och sen bli nåt... trevligt.... om 3457687 år (och åka på utomlandspraktik i trean ♥ ...med blommor) 5) ????????????????? buhuhuhuhuhuh. fml ![]()
29 nov, 2011 18:15 |
|
evut
Elev |
svårt val... men jag tror att 1 eller 3 låter bäst....
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
29 nov, 2011 18:21 |
|
Kenni NishkiTishki
Elev |
Höj dina betyg och börja på en skola som du faktiskt vill gå på! Hade jag gjort.. men då får du även jobba hårt för det! Så då får du strunta i att du är lat och ge dig själv en spark där bak och se till att du får den framtid du vill ha.
http://kenninishkitishki.tumblr.com
29 nov, 2011 18:21 |
|
Li
Biträdande rektor |
Skrivet av Kenni NishkiTishki: Höj dina betyg och börja på en skola som du faktiskt vill gå på! Hade jag gjort.. men då får du även jobba hårt för det! Så då får du strunta i att du är lat och ge dig själv en spark där bak och se till att du får den framtid du vill ha. Håller med! Man ska gå det man vill men ansträng dig då för att höja betygen så du har valmöjligheten! Det är ditt liv, ta tag i det. without something there is no nothing 29 nov, 2011 18:23 |
|
Ginnyy
Elev |
3:e aleternativet tycker jag låter bra! Det är superviktigt att göra något man trivs med.
Om du inte står ut resten av året, kan man inte då få praktik? Jag hade en kompis som hoppade av mitt i terminen, då gick hon nån praktik tills den nya terminen började
29 nov, 2011 18:27 |
|
Cyachi
Elev |
Vill du inte bli florist så tycker jag absolut att du ska gå om och börja med 96:orna istället. Lovar att du kommer ångra dig så himla mycket annars (om du inte helt plötsligt börjar älska blommor).
Tycker att alternativ 3 låter bäst, eftersom jag tror att man tröttnar rätt snabbt på att bara sitta hemma själv hela dagarna. 29 nov, 2011 18:36 |
|
evut
Elev |
Tänk på att även om din skola du går på just nu är jättemysig så är det bara 3 år av ditt liv, om du väljer att bli florist och inte helt plötsligt får ett brinnande intresse för det så kommer du få sota för det i resten av ditt liv.
Välj inte bara det lättaste utan välj det som ger dig bäst och roligast utbildning!
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
29 nov, 2011 18:40 |
|
ikka
Elev |
1/3 definitivt, beroende på om du orkar läsa klart kurserna du läser nu eller bara vill börja om från början & överge blommorna mitt i
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
29 nov, 2011 18:47 |
|
Borttagen
|
3- Röstar jag på, du kommer ångra dej annars om du blir dömd till ett liv med nått du inte vill göra
29 nov, 2011 18:48 |
|
Hotissue
Elev |
Alternativ nr 1 tycker jag! Jag gjorde så.. fast dock efter 3 terminer ehheeheh... så jag går med folk som är 2 år yngre. Men jag hoppade av TYP den här tiden på året förra året. Sen softade jag till Augusti i år. Man överlever trots allt utan studiebidrag
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
29 nov, 2011 20:02 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen