En liten historia om en historia lärare..
Forum > Off Topic > En liten historia om en historia lärare..
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Maharajah
Elev |
Alltså jag kände bara att jag var tvungen att berätta lite kort om min historia lärare. Hon är ju helt underbar på alla möjliga sätt.
Första veckan i skolan så pratade vi om närvaro, och hon berättade att hon kunde vara några minuter för sen ibland - men att hon skulle göra det bästa hon kunde för att komma i td. Hon var nämligen så att hon trodde att hon kunde "transferera" sig från sitt arbetsrum till klassrummet, precis sådan transferans som i Harry Potter - sa hon. Sedan berätta hon även att när hon och hennes jobbkamrater skulle bestämma namn på vårat "allrum" i skolan så hade dem valt att kalla det "Common room" (går internationellskola) - och så refererade hon till "WELCOME TO GRYFFINDORS COMMON ROOM". Alltså det var så himla underbart att ja... herregud. Idag var dock toppen av allting. Vi satt och diskuterade Harry Potter/Twilight och vilket av dem som egentligen är bäst. Min klass är HP klass och det finns bara 2 styckna som tycker att dem är jämnbra. Så vi frågar våran älskade historia lärare vad hon tycker, och det här får vi till svar: "Men Twilight är ju bara på låtsas. Harry Potter är ju på riktigt". Då svarar en tjej i våran klass (en av dem som tycker att de är jämnbra "Nej Harry Potter är också på låtsas, jag har inte fått mitt Hogwarts-brev ännu". Å till detta svarar våran historia lärare: "Men det är ju för att du är en sån där.. smutsskalle". HAHA det roliga var att hon sa med seriös tonart också, och herregud vad min klass skratta, mest jag dock. Aja, kanske inte var så jätte intressant egentligen. Ville väl bara tala om att våran Historia-lärare är bäst :'D Hon älskar HP, som ni kanske förstår. Har ni någon liknande lärare? 29 nov, 2011 17:14 |
|
childhoodlight
Elev |
29 nov, 2011 17:37 |
|
Borttagen
|
"Men det är ju för att du är en sån där.. smutsskalle" HAHAHA, asså herregud xD
29 nov, 2011 17:40 |
|
Borttagen
|
Åååå den läran skulle ja också villa ha ♥
29 nov, 2011 17:42 |
|
Kintsugi
Prefekt |
AWESOME!
Aaaaahahahahhah jag vill ha Harry Potter-frälsta lärare!! ^^ Rätt kul dock att en gammal svenskalärare hört av sig ibland och varit imponerad över alla hp-relaterade resor som jag gjort. Sånt är lite kul! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 29 nov, 2011 17:46 |
|
Borttagen
|
Men åh, vilken rolig lärare det verkar som! Skulle verkligen vilja ha henne som lärare! ^^
Vad jag vet så har två av mina lärare läst alla HP-böcker, min SO-lärare och matte-lärare. Ida, som min mattelärare heter, har bara pratat om HP en gång på en friidrottsdag med skolan. GinnyOlivia skulle stöta kula och visste inte riktigt hur hon skulle göra. Då ropade Ida: “Tänk på basilisken!” And we were like: ![]() Hon Ida ba: “Vadå, jag har väl också läst Harry Potter!” Vår SO-lärare Henrik är en hejare på allt som har med konsekvenser, fördelar och nackdelar att göra samt att jämföra och en hel del annat. När vi har genomgångar på SO:n ska han alltid hålla på att jämföra typ farao med Harry eller Ramses med Voldemort. Och så säger han Hermione som det stavas. .____. 29 nov, 2011 18:04 |
|
mitchan
Lärare |
29 nov, 2011 18:15 |
|
Wingardium Leviosa
Elev |
29 nov, 2011 18:19 |
|
evut
Elev |
Fy vad coolt!
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
29 nov, 2011 18:31 |
|
Ginnyy
Elev |
jag hade en naturlärare som brukade ha HP-quiz med mig när de andra jobbade, bara för att han visste att jag gillade det
29 nov, 2011 18:32 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen