Släktingar
Forum > Off Topic > Släktingar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Hej! : D
Jag tycker att det är jätteintressant att prata om släktingar, jag vet inte varför direkt; kanske beror det på att jag inte har någon släkting som bor i Sverige förutom min familj - jag får bara träffa några personer vart femte år (vart tredje om jag har tur). Det är ganska frustrerande då majoriteten av mina vänner har de flesta av sina släktingar här och pratar om att de ska träffa sina mormöder och kusiner efter skolan eller någon helg och jag har verkligen ingen släkting som jag kan träffa på det sättet. Jag har en väldigt stor släkt. Jag har jättemånga kusiner (håller inte ens räkningen), fyra mostrar, en mobror, en faster och tre farbröder (egentligen fyra farbröder, men han dog tyvärr förra året i en hjärtattack). Min pappas sida - ja, hela pappas sida - bor i Australien, samt ena halvan bor i Iran, alltså mammas sida. Jag har även släktingar utspridda här och var; I Kanada, USA, Tyskland och Norge till exempel. Jag har en jättefin kusin som bara är två månader yngre än mig. Hon och jag misstogs alltid som tvillingar när vi var yngre och det är många som fortfarande tycker att vi är lika när vi väl träffas. Sist jag såg henne var på påsklovet i trean, alltså för sex år sedan. Vi har fortfarande kontakt självfallet, via Skype och telefon. ![]() There she is, my little baby! Jag älskar min farmor och mormor, haha. De är så himla fina och skickar presenter från Australien och Iran när jag fyller år och åh tycker om dem så himla mycket! ♥ ![]() Min kusin till vänster och min farmor till höger. :> Så, guys, har ni släktingar här i Sverige? Isåfall vart? Har ni släktingar i utlandet? Brukar ni ofta umgås med dem?
27 nov, 2011 18:42 |
|
Amandan
Elev |
Haha. ALLA mina släktingar bor i Sverige. Kommer inte på någon som bor på något annat ställe.
Har 4 söta småkusiner. Träffar dem då och då. En av dem: Ella heter hon och är 3 år. ![]() Min mormor och morfar bor 3 timmar från oss så jag träffar dem då och då. Farmor och farfar träffar jag någon gång i veckan, då de bor 10 minuter ifrån oss. Har en farbror och en morbror. De har båda fruar. Hahah, shit vilken liten släkt jag har. herregud. Jag har typ 78 000 sysslingar, har bara kontakt med 3 av dem. Min tumblr!
27 nov, 2011 18:54 |
|
Borttagen
|
Min släkt är helt utdöd. Eller nja, inte direkt. Vi finns kvar i Holland :]
Finns bra jag, pappa, min syster och min farbror som har namnet här i Sverige. Känner mig grymt cool. 27 nov, 2011 18:57 |
|
leumas vän
Elev |
Alla mina släkingar bor i Sverige. Fast jag har 2 kusiner på min pappas sida som jag aldrig har träffat.
27 nov, 2011 18:57 |
|
Borttagen
|
Pappas släkt finns uppe i Umeå området.
Mammas släkt i Gävle, Sandviken området, alltså där jag bor. Sen vet jag att det är nå i Amerika som mormor är släkt med, några som utvandrat till Amerika när man gjorde det Så alla mina närmsta finns i Sverige 27 nov, 2011 18:58 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av leumas vän: Alla mina släkingar bor i Sverige. Fast jag har 2 kusiner på min pappas sida som jag aldrig har träffat. Jag har träffat mindre än hälften av min släkt. Har inte ens träffat alla mina farbröder, lol.
27 nov, 2011 18:58 |
|
bluebirdflies
Elev |
Har släktingar i Australien, Thailand, USA, Sverige och Holland
draco dormiens nunquam titillandus~~ Hogwarts will always be there to welcome you home <3 27 nov, 2011 18:59 |
|
annawpotter
Elev |
Jag har mycket släkt i Danmark (min morfar var dansk) som jag aldrig har träffat. Jag önskar att jag skulle kunna få mer kontakt med dom, det är fruktansvärt tråkigt att inte känna dom
Annars bor alla mina andra släktingar i Sverige. Här är en bild på mina älskade syskonbarn: ![]() ![]()
27 nov, 2011 19:00 |
|
childhoodlight
Elev |
27 nov, 2011 19:03 |
|
Borttagen
|
Min släkt kan gå och ruttna i ett hål av ruttna saker :<
HÄR ÄR MINA KUSINER (som jag halvt älskar) ![]() Kamera-freak, tar kort på saker som är helt meningslösa, klagar på allt och är en perfektionist. Bor i Belgien ![]() Player, hennes pappa är helt efterbliven, bor i Iran och är allmänt konstig. ![]() Bor i Iran. Är modell, festar 24/7, klagar på sin vikt och hon enligt min gammelfarmor ''lättfotad'' ![]() Bor i England, är en ''uppcoming'' artist, är lite cp-störd och konstig. ![]() Växte upp med henne som en syster. Blev utkastad från sitt hem oss farbror, bodde hos mig och mina föräldrar, f.d narkoman, anses vara en skam för familjen. Har varit gravid 3 gånger. Bor i England. Bor i Iran. Är också cp-störd.Sen så finns det 30 pers till men jag skiter i dom 27 nov, 2011 19:04 |
Du får inte svara på den här tråden.















Mugglarportalen