Projekt i tredje året
Forum > Off Topic > Projekt i tredje året
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
I trean på gymnasiet brukar man ju alltid göra ett stort projekt?
Hur går det till? Får man välja EXAKT vad som helst osv.? Har inte ens börjat på gymnasiet (gör det nästa höst), men bara undrar x' "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 19 nov, 2011 21:58 |
|
expelliarmus
Elev |
19 nov, 2011 22:00 |
|
IamAK
Elev |
man måste göra något som på nåt sätt är kopplat till programmet man går. jag går estet och måste göra något estetiskt... ska göra en liten sångredovisning med min kompis. och man får väl inte göra exakt vad som helst men nästan, det viktigaste är att ha ett syfte.
19 nov, 2011 22:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: I trean på gymnasiet brukar man ju alltid göra ett stort projekt? Hur går det till? Får man välja EXAKT vad som helst osv.? Har inte ens börjat på gymnasiet (gör det nästa höst), men bara undrar x' Jag gick omvårdnadsprogramet, så vi som gick där fick välja ett ämne inom vård (depression, äldrevård, sportresor, annordna ett fika på ålderdomshemet, samla in pengar till fattiga barn osv) o genomföra ett arbete kring det. 19 nov, 2011 22:01 |
|
Li
Biträdande rektor |
Beror jättemycket på vilket program/skola man går på, osv... Dels ska man ju koppla det till sitt program, men en del har ju helt olika syn på hur man gör det och skolor har olika krav.. Jag har kompisar som gjort projektarbeten som kanske är typ, skriva en diktbok eller så, och detta var typ strängt förbjudet där jag gick, då skulle man bara skriva solklara uppsatser och sådant, så man fick inte göra något "roligt" :p Dock glad över det, fick sjuukt mycket träning till alla tusen uppsatser man skriver på universitetet...
without something there is no nothing 19 nov, 2011 22:02 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av IamAK: man måste göra något som på nåt sätt är kopplat till programmet man går. jag går estet och måste göra något estetiskt... ska göra en liten sångredovisning med min kompis. och man får väl inte göra exakt vad som helst men nästan, det viktigaste är att ha ett syfte. Fast är inte det lite upp till skolan? Min lärare sa att eftersom att jag driver ett företag så kunde jag göra det enkelt för mig och välja det som projektarbete. Jag driver ett företag som porträttfotograf och går naturvetenskap? Jag ser ingen tydlig koppling.
19 nov, 2011 22:03 |
|
IamAK
Elev |
^ jag vet inte riktigt, till oss sa dom så i alla fall. men visst är det upp till skolan. jag sa bara så för att det oftast är kopplat till programmet. men jag är ingen expert xD
19 nov, 2011 22:10 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen