Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Plugg efter gymnasiet?!

Forum > Off Topic > Plugg efter gymnasiet?!

1 2
Användare Inlägg
Disa
Elev

Avatar


Slutar gymnasiet nu till sommaren och skall göra något som kallas för tekniksprånget i fyra månader, jobba lite till efter det, se alla 94ors studenter och sedan åkta till Australien.

Men SEN! Alltså jag är redan rådvill... Jag funderar på vad jag skall göra; Civilekonom, affärsjurist, sjöingenjör eller teknikinformatör. Jag vet inte om något av det egentligen är jag... Det jag vill göra är att... JAG VET INTE!

Någon som pluggar något roligt? Helst inte civilingenjör - för mycket matte.

Det jag är duktig på:
Att skriva
Argumentera
Ha egna åsikter
Prata för min sak
Samhällsämnen
Lösa problematik

Det jag är sämre på:
Matte - har en mattehjärna men jag har inte haft någon bra gymnasieutbildning så det är kört för mig
Göra saker jag inte vill
Extremt lat
Blir lätt sjuk vid för stressiga miljöer (advokat och åklagare försvann här)
Fastnar jag så är jag fast
Se andra åsikter än mina egna

____

Har ni något förslag vad NI tror hade kunnat passa?

http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B)

18 nov, 2011 22:31

Detta inlägg ändrades senast 2011-11-18 kl. 22:42
Antal ändringar: 1

leumas vän
Elev

Avatar


Du kan nog bli biträde på Weasleys vassa varor.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fa.deviantart.net%2Favatars%2Fd%2Fr%2Fdragonhug.gif%3F1

18 nov, 2011 22:33

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Oj, det är verkligen ett brett sortiment med intressen och funderingar.

Jag vet att Sjöingenjör bjuder på en hel del matematik och det är inte särskilt smart att vara lat ombord på ett fartyg i drift-avdelningen. Som befälselev får man hänga med motormännen om dagarna och lirka i maskinrummet. Det är superkul! Man får gå med vakthavande motorman och lära sig drivrutiner på så vis och man får se hur alla på arbetsplatsen har det. Sedan arbetar man som maskinist och som maskinist har man ett större ansvar i maskin - på småbåtar blir det fortfarande att man får vara den som springer ut och hjälper till när det händer saker. ^^ ...jag kan hålla på mycket, mycket mer men jag tror att det är bättre att du ugglar om du har specifika frågor. Men om du har intresset, go for it!

Det låter dock som att affärsjurisk eller teknikinformatiör skulle kunna falla dig i smaken utefter dina listade punkter

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

18 nov, 2011 22:37

Disa
Elev

Avatar


Skrivet av Kintsugi:
Oj, det är verkligen ett brett sortiment med intressen och funderingar.

Jag vet att Sjöingenjör bjuder på en hel del matematik och det är inte särskilt smart att vara lat ombord på ett fartyg i drift-avdelningen. Som befälselev får man hänga med motormännen om dagarna och lirka i maskinrummet. Det är superkul! Man får gå med vakthavande motorman och lära sig drivrutiner på så vis och man får se hur alla på arbetsplatsen har det. Sedan arbetar man som maskinist och som maskinist har man ett större ansvar i maskin - på småbåtar blir det fortfarande att man får vara den som springer ut och hjälper till när det händer saker. ^^ ...jag kan hålla på mycket, mycket mer men jag tror att det är bättre att du ugglar om du har specifika frågor. Men om du har intresset, go for it!

Det låter dock som att affärsjurisk eller teknikinformatiör skulle kunna falla dig i smaken utefter dina listade punkter


Tack Zabini för snabbt svar! Ja.. Kanske, men jag vet inte.. Jag kanske snöar in för mycket och vill hanya ideer men okej.. Mycket matte på sjöingenjör.. INTE bra xd

http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B)

18 nov, 2011 22:41

expelliarmus
Elev

Avatar


Åh, välj med hjärtat raring. Du kommer att vakna upp en dag och känna vad som är rätt. Överanalysera inte! Jag kommer att söka in till läkarlinjen så fort jag bara kan

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_lyvd2jjLx11qgje7ho1_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lsvd9cOJ7V1r4p3tmo1_500.png

19 nov, 2011 00:50

childhoodlight
Elev

Avatar


Follow your heart helt enkelt! Välj det som känns mest rätt för dig!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

19 nov, 2011 00:51

Disa
Elev

Avatar


Ja.. Problemet är att mitt hjärta inte vill något. Det känns liksom som att jag försöker leva någon annans liv och har försökt det i flera år... Jag har ingen som helst jävla aning om vad jag vill!

Fan..

Förlåt för alla svordomar

http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B)

19 nov, 2011 08:58

IamAK
Elev

Avatar


du behöver ju inte bestämma allt nu. du får väl se vad du känner när du är klar med australien

19 nov, 2011 10:13

Li
Biträdande rektor

Avatar


Bestäm dig inte för fort - vill ditt hjärta inte något, så välj inget. Ta en paus från plugget kanske och försök hitta något som passar. Man ska inte rusa in i något.

without something there is no nothing

19 nov, 2011 10:14

Solkatten
Elev

Avatar


Du kan försöka bli politiker eller något i framtiden xD Jag vet inte ^^

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

19 nov, 2011 11:00

1 2

Forum > Off Topic > Plugg efter gymnasiet?!

Du får inte svara på den här tråden.