Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hermione's tvilling (SV)

Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)

1 2 3 ... 19 20 21
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Titel: Hermione's tvilling
Språk: Svenska
Färdigskriven?: nej.
Typ av text: Fanfiction.

Beskrivning: Hermione och hennes tvilling Maddie
ska gå sitt fjärde år på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom.
På Hogwarts blir det många konflikter mellan dem, och vem av dem ska få den fantastiske Quidditch-spelaren Harry Potter?

Tycker ni att jag ska börja skriva?

14 nov, 2011 18:14

Detta inlägg ändrades senast 2012-06- 2 kl. 15:56
Antal ändringar: 1

viktor
Elev

Avatar


börja

14 nov, 2011 18:15

Mintygirl89
Elev

Avatar


Det kan bli spännande. Så uppdataera när du känner att du har lust.

En fråga: Handlar detta om Hermione Granger, eller någon annan Hermione?

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FDKQUpv8FRXQAAAAM%2Fhuh-rex.gif

14 nov, 2011 18:17

Borttagen

Avatar

+1


Okej, här kommer första kapitlet:
Ps: Den här fanficen handlar om Hermione Granger och hennes tvilling och ingen annan Hermione!
__________________________________________________

Hermione och Maddie gick längst den breda perrongen, dem skulle snart kliva på Hogwarts- expressen.
- Vad tror du kommer hända på lektionerna i år? frågade Hermione med en orolig min.
- Inte vet jag, svarade Maddie.
Men jag hoppas att det inte blir något jobbigt!
- Och vad är jobbigt för dig då? frågade Hermione med ett flin.
Att utföra en enkel uppmuntrings- besvärjelse, eller?
- Eh, håll klaffen! sa Maddie surt.
Hermione öppnade munnen för att säga något, men perrong nio och tre kvart han före.
Nu stod både Hermione och kollade på den tegelstens-färgade spärren.
- Vem ska gå först? frågade Hermione och kollade på Maddie.
- Gå först? svarde Maddie.
Varför gå en och en när man kan springa springtävling?
- Springtävling? sa Hermione med en ogillande ton.
Det här är inte en löpbana, Maddie!
- Jaja, muttrade Maddie.
Jag går till mina kompisar som i allafall är lite bättre än DU!
Hermione ryckte irriterat på axlarna och bestämde sig för att gå igenom spärren själv och leta upp Ron och Harry.
Och då behövde hon inte leta särskilt länge, för Rons illröda hår såg man tydligt där han satt i en kupé tillsammans med Harry.
Hermione steg in i kupén där Ron och Harry satt och sa " Du var inte särskilt svår att hitta Ron, och inte du heller Harry, sa Hermione med en menande blick på Harrys blixt-ärr.
Harry som inte verkade ha hört vad Hermione nyss hade sagt kastade sig i hennes famn.
- Hermione! skrek han. Gud vad jag har saknat dig!
Hermione som inte hade väntat sig något sånt här ryckte till men drog sedan in Harry närmare och närmare om sig.
Till slut kunde hon inte hejda sig mer och gav Harry en hastig kyss.
När Hermione förstod vad hon hållde på med lossade hon sig ur Harrys grepp.
Vad hade hon gjort? tänkte hon.
När Hermione åter igen hade fått tillbaka förståndet gick hon och satte sig igen, alldeles röd som en tomat.
Resten av resan satt hon alldeles tyst och tittade ut genom fönstret.

__________________________________________

Jag hoppas att ni tyckte att kapitlet var bra!♥

14 nov, 2011 19:07

Detta inlägg ändrades senast 2011-11-15 kl. 15:50
Antal ändringar: 5

Borttagen

Avatar


Jätte bra! Meer!!♥

14 nov, 2011 19:17

Borttagen

Avatar


^Tack!♥
Väntar på en kommentar till innan jag börjar skriva nästa kapitel.

15 nov, 2011 08:02

Mintygirl89
Elev

Avatar


Jättebra inledning. Ska förlja den flitigt och försöka kommentera.

Hoppas du tål kritik för jag har lite synpunkter.

När Hermione förstod vad hon hållde på med lossade hon sig ur Harrys grepp.

Se det understrukna ordet. Skriv höll istället. Sedan saknar jag en beskrivning på de båda flickorna. Jag vet inte om de är enäggs- eller tvåäggstvillingar. Sedan vill jag gärna veta vad Maddie har för egenskaper. Är hon som Hermione? Eller är hon Hermiones raka motsats?

I övrigt helt okej.

Läs gärna Tårar från himlen :D <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FDKQUpv8FRXQAAAAM%2Fhuh-rex.gif

15 nov, 2011 14:44

Borttagen

Avatar


Skrivet av Mintygirl89:
Jättebra inledning. Ska förlja den flitigt och försöka kommentera.

Hoppas du tål kritik för jag har lite synpunkter.

När Hermione förstod vad hon hållde på med lossade hon sig ur Harrys grepp.

Se det understrukna ordet. Skriv höll istället. Sedan saknar jag en beskrivning på de båda flickorna. Jag vet inte om de är enäggs- eller tvåäggstvillingar. Sedan vill jag gärna veta vad Maddie har för egenskaper. Är hon som Hermione? Eller är hon Hermiones raka motsats?

I övrigt helt okej.



Jag tål kritik, så om ni har några synpunkter, skriv dem!
Det är bara bra, jag vill att min fafiction ska bli så bra som möjligt.
Mintygirl89: Jag ska tänka på att skriva "höll" och inte "hållde" i fortsättningen, och det där med Hermione och Maddy så kommer ni att få veta det i dem kommande kapitlen, men jag kan säga reda nu att dem är enäggs-tvillingar.
Jag hoppas att ni/du tycker att det är okej! Mintygirl89

15 nov, 2011 15:48

Emma Granger
Elev

Avatar


PansyParkinson♥ kan du skriva lite mer? Tack!

Trött tjej <333

15 nov, 2011 16:06

Borttagen

Avatar


Förlåt att jag inte har skrivit på jätte länge, har haft jätte mycket läxor och så!
Men här kommer nästa kapitel:

_________________________________________
Maddie:


Maddie tog sitt bagage och reste sig upp, hon skulle snart kliva av Hogwarts-expressen.
Hon tänkte på bråket hon och Hermione hade haft tidigare, hur kunde dem vara så olika?
Dem var ju ändå enäggs-tvillingar!
Fast egentligen hade dem ju alltid varit ganska olika, tänkte Maddie.
I skolan tillexempel.
Hermione var duktigast i alla ämnen och fick alla rätt på prov, HELA TIDEN, medan Maddie tänkte på Quidditch hela dagarna.
Maddie spelade nämligen i Gryffindors Quidditch-lag
som Jagare.
Maddie var en väldigt duktig Jagare, men det fanns såklart andra duktiga Quidditch-spelare i laget, Harry Potter tillexempel.
Harry var lagets sökare och fångade alltid kvicken i ett nafs.
Nu kom det upp en bild av henne och Harry i Maddies huvud, samma bild som hon hade fått i huvudet säkert 30 gånger den här sommaren.
På bilden närmade Harry sig hennes ansikte och kysste sedan hennes lena, mjuka läppar.
Nu hörde Maddie plötsligt röster som sa:
- Hallå, Maddie!
Vad gör du, Mad?!
Nu förstod Maddie att hon måste se väldigt fånig ut där hon stod och dagdrömde och sa:
- Vad hände med mig, svimmade jag?!
Maddie hoppades att hennes kompisar skulle tro att hon hade tappat förståndet eller något, för annars var det kört!

__________________________________________

Hoppas ni tyckte om kapitlet, det blev ganska kort men har fortfarande läxor att göra..

16 nov, 2011 17:01

1 2 3 ... 19 20 21

Forum > Fanfiction > Hermione's tvilling (SV)

Du får inte svara på den här tråden.