Veronika decides to die.
Forum > Off Topic > Veronika decides to die.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Engelska versionen av boken. Orginalet är: Veronika decide morrer. Svenskan: Veronika bestämmer sig för att dö.
Jag är galet kär i denna bok. 2009 kom den som film. Jag skrev detta i en annan tråd om handlingen: En rätt så annorlunda bok. Veronika är en ung tjej som har allt de flesta tjejer önskar sig. Hon beskrivs som vacker, jobb, en familj som älskar henne, vänner och beundrar. Hon bjuds på fester och lever de härliga livet. Alla som ser Veronika beskriver henne som en otroligt glad tjej. Men Veronika är inte nöjd. Hon gillar inte sitt liv. Hon är olycklig. Hon vill dö. Hon överdoserar sömntabletter och inväntar döden. Men hon dör inte utan hon vaknar upp på ett sjukhus och läkarna säger att hennes hjärta är svårt skadad och hon har några dagar kvar att leva. Hon är för första gången i sitt liv nöjd. Hon ska äntligen dö. Sorglig, spännande bok som jag garanterar får en att tänka om. Har någon sätt filmen? Läst boken? Jag har sett en del av filmen och tyckte att den var okej. Ofc så var boken mycket bättre men filmen var för 'annorlunda' jämfort med boken boken. Några länkar som rör boken/filmen: http://sv.wikipedia.org/wiki/Veronika_best%C3%A4mmer_sig_f%C3%B6r_att_d%C3%B6 http://www.youtube.com/watch?v=gfkPD-yvZko http://www.youtube.com/watch?v=Oh4ZGYNxdXk - En låt av Billy Talent som ska vara baserad på Veronika decides to die. Let's discuss 14 nov, 2011 16:57 |
|
Borttagen
|
Har tyvärr inte läst/sett den! D:<
Men den verkar bra! ;D 14 nov, 2011 17:00 |
|
Borttagen
|
Läs den
14 nov, 2011 17:02 |
|
baramin
Elev |
Jag känner igen titeln, men har aldrig läst den. Får ta och leta nästa gång jag är på biblioteket.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 14 nov, 2011 17:02 |
|
Borttagen
|
Min mamma hade lånat boken och det var så jag kom i kontakt med den. Ska be henne låna den igen.
14 nov, 2011 17:03 |
|
leumas vän
Elev |
14 nov, 2011 17:13 |
|
Borttagen
|
^Yeah right...
14 nov, 2011 17:14 |
|
Hotissue
Elev |
Jag vill se filmen på grund av att Sarah Michelle Gellar är med
Tänkte se den för något halvår sedan, eller mer :| men det föll liksom i glömska. Tack för påminnelsen!
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
14 nov, 2011 17:54 |
|
Borttagen
|
Jag gillade henne bara som Buffy the vampire slayer. Jag ska kanske ge filmen en andra chans c:
14 nov, 2011 18:10 |
|
Hotissue
Elev |
Buffy ? Det är typ därför jag älskar henne.. HAHA
Är filmen bra?
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
14 nov, 2011 18:45 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen