Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sommarskola

Forum > Off Topic > Sommarskola

1 2
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Jag är lite orolig för mina betyg, i alla fall i matte och no som är mina svåraste ämnen. Men om jag fick IG i dem som slutbetyg, kan jag då få godkänt i dem ämnena om jag går sommarskola?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

13 nov, 2011 18:27

Borttagen

Avatar


Jag fick IG i matte en gång. Jag brydde mig inte xD

13 nov, 2011 18:28

Borttagen

Avatar


Jadu, Matte är jag säker på att man kan läsa upp, men jag är inte hundra på hur det är med NO. Får ni blockbetyg eller inte?

13 nov, 2011 18:28

Borttagen

Avatar


Blockbetyg? O___o

13 nov, 2011 18:29

Solkatten
Elev

Avatar


Undrar detsamma.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

13 nov, 2011 18:29

IamAK
Elev

Avatar


ja det kan du.

13 nov, 2011 18:36

Borttagen

Avatar


NO är ju egentligen fyra ämnen. När jag gick ut nian hade jag M i Fy, och Kemi, och V i Teknik och Biologi. Det var inte blockbetyg.

När jag gick i åttan fick ajg dock VG i NO, No som ett ämne. <- Blockbetyg - de slog samman de fyra ämnena till ett ämne.

13 nov, 2011 19:13

Borttagen

Avatar


G, VG o MVG så det är blockbetyg?

13 nov, 2011 19:14

MusikNonStop
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
G, VG o MVG så det är blockbetyg?


Blockbetyg är när man läser flera ämnen tillsammans så man får samma betyg i alla.

Om man till exempel har SO som ett ämne och får betyg G i det så har man fått G i Religion, geografi, samhällskunskap och historia.

13 nov, 2011 22:05

Wingardium Leviosa
Elev

Avatar


Fråga dina lärare, jag tror att de vet. x3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fe41a07e42c44dbc76381ca8019b0ef8d%2Ftumblr_mhixnxAhUi1rx4fhzo1_500.gif

13 nov, 2011 22:14

1 2

Forum > Off Topic > Sommarskola

Du får inte svara på den här tråden.