Solstorm ''planerad'' att inträffa runt 2012-2013
Forum > Off Topic > Solstorm ''planerad'' att inträffa runt 2012-2013
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Då jag skrev på IntresseKlubben Antecknar- tråden, att NASA har varnat om en stor solstorm runt 2012-2013 (starten) så frågade någon om det var farligt.
Ja, det är farligt, mest den elektromagnetiska strålningen som kommer från solen under stormen. Den elektromagnetiska strålningen kan vara väldigt allvarlig, den påverkar hälsan. Piloter har problem med det, speciellt om de flyger över Nordpolen på dagtid, då de är som närmast solen. Solen ligger så pass nära jorden att det är troligt att flammor kommer in i atmosfären, om det nu blir en så stor storm. Om stormen kommer, då är det bäst att förbereda sig redan nu- lagra MYCKET mat (torkat) och vatten. Ha ett bra skyddsrum (betongkällare tillexempel). I lägenheter är det bra att alltid ha tillgång/nyckel till källaren, då det är ganska otroligt att strålningen kan gå igenom alla väggar. Radiokanaler och TV kommer säkerligen att varna innan själva "attacken", och då är det bäst att stänga av allt runt omkring, mobiler och lampor också. Och NASA tror att det kommer hålla i flera månader, kanske även flera i år. ___________________________________________________ Vad tror ni om det här? Själv så vet jag inte, men jag tror på det ganska starkt, eftersom det finns några "bevis". Klimatförändringarna, (beror också på utsläppen) som förstör ozonlagret. I England är det ju mycket varmt just nu, och här i Sverige är det också ganska varmt för att vara i mitten-början av November. Även om det inte händer, är det ju bra att ha en plan om det en dag skulle göra det. Det är ju faktiskt bättre att vara på den säkra sidan- och vad har vi att förlora? EDIT: Jorden ligger i farozonen, när extrema explosioner i solens magnetfält fyller solsystemet med energi som från flera miljarder atombomber. År 1859 rasade en supersolstorm, som skulle ha fått dagens globala strömförsörjning och infrastruktur att kollapsa – och nästa kan inträffa år 2012. - Illvet För sex-sju-åtta år sedan så hade det varit kallt, mörkt och så vidare i Canada efter en solstorm. 13 nov, 2011 13:41
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-13 kl. 15:46
|
|
MonsterCookie
Elev |
OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33
wolfstar deserved better. 13 nov, 2011 13:45 |
|
Borttagen
|
AAAAAAAHHH VAFAN SÄGERRU?!
Nu blir jag fett rädd ju 13 nov, 2011 13:46 |
|
Li
Biträdande rektor |
Jag älskar att man ska stänga av elektriska apparater men samtidigt förlita sig på dem att de varnar en. ♥
without something there is no nothing 13 nov, 2011 13:46 |
|
childhoodlight
Elev |
Eh ja... du får det att låta det mycket allvarligare än artiklarna jag har läst om detta. Har läst att det enbart kommer påverka kommunikationen på jorden.
13 nov, 2011 13:47 |
|
Borttagen
|
Skrivet av MonsterCookie: OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33 MIG MEEED! Jag kommer bo i vårat skyddsrum redan innan solstormen om de nu kommer börja varna för det.. D: OCH DÅ MÅSTE JAG HA MASSA SAKER ATT LÄSA, ANNARS DÖR JAG! D: 13 nov, 2011 13:47 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Hmm, jag vet inte. Var har du hört/läst det?
Känns som att det är sånt här de varnar för när det finns en liten minimal risk för det, och media förstorar upp det som alltid. Men jag vet inte ![]()
13 nov, 2011 13:48 |
|
MonsterCookie
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av MonsterCookie: OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33 MIG MEEED! Jag kommer bo i vårat skyddsrum redan innan solstormen om de nu kommer börja varna för det.. D: OCH DÅ MÅSTE JAG HA MASSA SAKER ATT LÄSA, ANNARS DÖR JAG! D: JAG TROR INTE VI HAR ETT SKYDDSRUM!! :OOO Dags att börja planera vilka böcker som ska med... OCH GUD, VI KOMMER BEHÖVA FIXA ETT ENOOOOOORMT LAGER MED BINDOR OCH IPREN. wolfstar deserved better. 13 nov, 2011 13:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av MonsterCookie: OMG NU ÄR JAG RÄDD D': Sånt här skrämmer alltid ihjäl mig :33 Skrivet av Borttagen: AAAAAAAHHH VAFAN SÄGERRU?! Nu blir jag fett rädd ju nejnej, ingen anledning att bli rädda, gott folk! Som sagt, om det händer och folk verkligen förbereder sig så kommer de klara sig! Det är just därför jag skriver det här! För att folk ska förstå att det är något på gång, som troligen kommer skada vår jord, NASA når inte direkt ut till alla i hela världen. Jag vet att jag inte gör det heller, men om alla informerar några om det här, då får ju fler reda på det ju. 13 nov, 2011 13:48
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-13 kl. 13:50
|
|
Wingardium Leviosa
Elev |
13 nov, 2011 13:48 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen