Dans Lektion!
Forum > Off Topic > Dans Lektion!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elley
Elev |
Nu behöver jag lite hjälp, jag och Conni ska hålla i en idrottslektion och vi har bestämt oss för dans/styrka. Lektionen är 1 timme, varav 10-15 minuter går till byta om och duscha och 10 minuter till en uppvärmning. Saken är bara den att vi behöver en enkel koreografi som passar både killar och tjejer. Vi vill ha en färdig gjord som finns på t.ex Youtube och tempot i dansen och låten ska vara så att även en nybörjare klarar av det
Sen behöver jag också en uppvärmning, något som värmer upp hela kroppen så att man förebygger skador på bästa sätt. Även bra tänjnings övningar uppskattas! Vi behöver verkligen hjälp! Hittar ingenting som är tillräckligt enkelt, för både jag och Conni ska lära oss det också...
http://nouw.com/ellenfelixson/
9 nov, 2011 18:13 |
|
Celebikai
Elev |
Koreografin till "I'm a slave 4 u"
Nejmen x3 Lycka till c: Btw, uppvärmning, how about springa runt eller stretcha lite? Så brukar våran gympalärare värma upp. ![]()
9 nov, 2011 19:08 |
|
Elley
Elev |
^
Stretcha gör man efteråt, tänja gör man före
http://nouw.com/ellenfelixson/
9 nov, 2011 19:30 |
|
Celebikai
Elev |
Dom enda koreografierna jag kan är typ supersvåra Britney Spears-saker .-.
Förut kunde jag koreografin till jedwards "lipstick" utantill x3 ![]()
9 nov, 2011 19:32 |
|
Elley
Elev |
^
Haha, det behöver dock inte vara originalkoreografin Funderar smått på den här; http://www.youtube.com/watch?v=0WhISPtp5w4 Tror ni den är bra? :3
http://nouw.com/ellenfelixson/
9 nov, 2011 19:35 |
|
Celebikai
Elev |
9 nov, 2011 19:37 |
|
DeathDownAlex
Elev |
^
^ jag har lite svårt att se killarna göra det... Förra året fick vi göra en bollywwod dans, det var otroligt roligt att se killarna jobba med höfter... De var en aning sura i början av terminen men sen mot jul var det bara roligt.... Killarna i din klass inte tycker likadant.. 9 nov, 2011 19:38 |
|
Elley
Elev |
^
Haha, jag har svårt att se dem dansa dirtyfox också ^^ Men det kommer de få göra
http://nouw.com/ellenfelixson/
9 nov, 2011 19:41 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Skrivet av Elley: ^ Haha, jag har svårt att se dem dansa dirtyfox också ^^ Men det kommer de få göra Ja det är det, ibland är det till och med svårt att hitta något alls. 9 nov, 2011 19:42 |
|
Elley
Elev |
9 nov, 2011 19:47 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen