Fysiologiarbete
Forum > Off Topic > Fysiologiarbete
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
expelliarmus
Elev |
Hej fina Mugglisar! Jag behöver lite inspiration just nu. Som avslutning på Biologi B-kursen ska jag göra ett ganska stort fysiologiarbete! Uppgiften är att hålla en egen lektion på ca 60 minuter om rörelse, kroppskontroll och koordination. Lektionen jag ska hålla måste vara teoretisk och ska även innehålla någon slags uppgift som mina klasskamrater ska utföra (kan vara någon liten laboration inom ämnet).
Jag känner mig helt vilsen just nu. Jag planerar nog att göra en PowerPoint och berätta och förklara vad rörelse, kroppskontroll och koordination är. Men det känns samtidigt lite tråkigt då alla andra i min klass ska göra på ungefär samma sätt fast om andra ämnen. Jag vill hitta på något spännande och roligt! Dessutom har jag ingen aning om vad jag ska ge för uppgift till mina klasskompisar för att se så att dom har förstått... Någon som har lust att hjälpa till/har egna erfarenheter eller bara vill bolla idéer? :>
8 nov, 2011 15:54 |
|
superman
Elev |
Du skulle kunna spela in någon slags enkel, lite humoristisk film. Typ säga "det här en person som saknar "koordination" och så filmar du en person som gör olika rörelser och sådär. Och så kan du pausa den och förklara lite mer avancerat tillsammans med en powerpoint.
Kanske lite väl simpelt när man går på gymnasiet, men filmer brukar fånga folks uppmärksamhet och så 8 nov, 2011 15:58 |
|
Disa
Elev |
Dans.
När vi läste bioligiB så hade vi en tjej som tog en dans tog upp all det biologiska som sker under dans på 3 minuter. Sen fick vi testa och dansa. http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 8 nov, 2011 16:00 |
|
expelliarmus
Elev |
superman Jo, det brukar vara uppskattat. Men det känns ändå lite tråkigt för vi har hållt på med otroligt mycket filmande i skolan i typ alla uppgifter vi har gjort! Så det känns ganska fantasilöst faktiskt.
Disa Fast jag och dans = </3 HAHAH, nej, det skulle inte bli någon höjdare tror jag... Men tack för tipset!
8 nov, 2011 16:07 |
|
Borttagen
|
Jag såg någon annan klass på idrotten göra lite övningar/tävlingar med ärtpåsar att balansera på huvud/händer/armar/fötter mm som de inte fick tappa. De skulle till exempel ta sig genom en bana på snabbast tid. Vore inte det någon övning för kroppskontrollen som är lätt att fixa?
8 nov, 2011 22:27 |
|
expelliarmus
Elev |
^ Fast detta har ju ingenting med idrottsämnet att göra egentligen. Det är en biologikurs och därför ska jag ta upp dom biologiska funktionerna och faktorerna.
8 nov, 2011 23:56 |
|
Borttagen
|
Demonstrera på olika sätt, med olika övningar, vad som händer. Som Disa nämnde, fast med annan övning istället för dans?
9 nov, 2011 00:05 |
|
expelliarmus
Elev |
9 nov, 2011 00:09 |
|
Borttagen
|
rörelse, kroppskontroll och koordination, sa du?
Kanske det här vore något? ;P (2:38 in i klippet) http://www.youtube.com/watch?v=JhsPZ8hzifw 9 nov, 2011 01:35 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen