Bok-tråden!
Forum > Off Topic > Bok-tråden!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elley
Elev |
Om det redan finns en liknande tråd så avada kedavra på denna, men eftersom sökfunktionen inte funkar över huvudtaget för mig så kan det vara mycket möjligt.
Meningen med denna tråd är, obviously, att kunna diskutera, rekommendera och bara prata böcker fullt ut! Har du nyss läst en bok som alla andra bara måste läsa? Eller vill du ha tips på lätt lästa engelska böcker kanske, eller bara sitta och mys prata om en riktig klassiker? Eller, du kanske i själva verket vill avråda folk från att läsa en riktigt dålig bok eller lätta på trycket och berätta hur fel du tycker författare förmedlar hur ungdomar idag är? För att börja tråden sådär lagom mysigt, någon som läst sista Vampire Academy boken? OBS! Använd spoiler om ni skriver något avslöjande eller något folk som inte läst boken det pratas om eller liknande inte vill veta
http://nouw.com/ellenfelixson/
6 nov, 2011 17:15 |
|
Borttagen
|
Jag undrar om någon har läst "Godnatt mister Tom" av Michelle Magorian? Isåfall, var den bra? Har nämligen reserverat den på biblioteket
6 nov, 2011 17:17 |
|
Borttagen
|
Tycker om Katarina von Bredows böcker mycket! ett bra tips är att läsa någon av hennes böcker.
6 nov, 2011 17:20 |
|
Elley
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tycker om Katarina von Bredows böcker mycket! ett bra tips är att läsa någon av hennes böcker. Har läst nästan alla men gillar inte riktigt hur hon får folk att framstå, men en dålig författare är hon inte
http://nouw.com/ellenfelixson/
6 nov, 2011 17:21 |
|
Amandan
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tycker om Katarina von Bredows böcker mycket! ett bra tips är att läsa någon av hennes böcker. Åh, blev sådär grymt äcklad av "Syskonkärlek". Men ja, hon skriver bra, tycker dock inte om hennes böcker riktigt. Min tumblr!
6 nov, 2011 17:22 |
|
Elley
Elev |
6 nov, 2011 17:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag undrar om någon har läst "Godnatt mister Tom" av Michelle Magorian? Isåfall, var den bra? Har nämligen reserverat den på biblioteket Min syster har läst den och hon tyckte den var bra Själv vet jag inte men jag ska läsa den någon gång 6 nov, 2011 17:29 |
|
Elley
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag undrar om någon har läst "Godnatt mister Tom" av Michelle Magorian? Isåfall, var den bra? Har nämligen reserverat den på biblioteket Vad handlar den om?
http://nouw.com/ellenfelixson/
6 nov, 2011 17:35 |
|
Loppan98
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag undrar om någon har läst "Godnatt mister Tom" av Michelle Magorian? Isåfall, var den bra? Har nämligen reserverat den på biblioteket Jag har inte läst den men har lysnat på den. Den var jättebra men lite sorjlig men lycklig i slutet Det skulle saknas en del i livet om inte Harry Potter fans! 6 nov, 2011 17:36 |
|
Borttagen
|
^ Under andra världskriget i England blir barn från London utplacerade på landsbygden. Nioårige William får flytta in hos Tom, en gammal enstörig. Till en början är allt Willie ser en sur gammal gubbe och allt Tom ser är en rädd liten pojke, men allt eftersom tiden går utvecklar de båda en underlig, men även stark vänskap.
(kopierat från wiki) 6 nov, 2011 17:37 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen