Grammatiken försämras framför skärmen
Forum > Off Topic > Grammatiken försämras framför skärmen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Maharajah
Elev |
Är det bara jag som känner så?
Att min svenska grammatik försämras något enormt när jag skriver på datorn. Jag får svårt för att formulera korrekta meningar, och oftast blir dem väldigt förvirrande. Känner någon igen sig? 3 nov, 2011 12:05 |
|
Borttagen
|
Nej gud, samma här!
Hela mitt ordförråd försvinner och jag kan inte alls skriva och uttrycka mig på det sättet jag vill, så jag har börjat hålla mig borta från åsikter och viktiga saker. Men det märks ju fortfarande att jag är helt borta o.o Jag är en av oss 3 nov, 2011 12:07 |
|
IamAK
Elev |
inte direkt. eller... jag tycker att mina meningar låter lite konstiga ibland, och jag får inte fram mina tankar och åsikter lika bra som om jag skulle prata. men jag skriver ändå ganska korrekt. tror jag i alla fall xD vet inte alltid när jag skriver fel heller.
3 nov, 2011 12:08 |
|
evut
Elev |
Samma här, x1000, ibland så ändrar jag inte mina meningar även om jag vet att det är fel. Det känns inte så viktigt, men det är det ju.
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
3 nov, 2011 12:09 |
|
Maharajah
Elev |
avifors: Det är så jobbigt!
Det känns som om mina meningar bara blir ett stort blurr, och det finns ingen rätsida på dem. Emellertid så skriver jag "chatt svenska" väldigt ofta, iaf såvida jag chattar med folk - haha! Den korrekta svenskan glider ur mina fingrar, och det är illa. Hoppas verkligen att det inte tar ut sig på mina skolarbeten! 3 nov, 2011 12:09 |
|
baramin
Elev |
Grammatiken vet jag inte, men det brukar bli mer rörigt när jag skriver långa texter. Jag tycker att det är jobbigt att läsa på skärmen, så jag blir inte lika noga med att läsa igenom det jag skrivit.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 3 nov, 2011 12:10 |
|
leumas vän
Elev |
Grammatiken har jag inte något större problem med under mina datastunder, men jag brukar alltid skriva: JAg istället för Jag. Och det är väldigt irriterande.
3 nov, 2011 12:23 |
|
expelliarmus
Elev |
Känner exakt likadant.
När jag skriver uppsatser och skolgrejsimojs så flyter allting på relativt bra och det går lätt att skriva rätt! På internet märker jag på en gång hur mycket jag slarvar och hur jag ibland verkligen får sitta och fundera för att veta vad som är "rätt" både när det gäller stavning och grammatik.
3 nov, 2011 12:40 |
|
Borttagen
|
Min grammartik suger överlag. Just svenska är inte direkt en av mina starkaste sidor.
Jag har lättare att skriva vid datorn. I alla fall när det kommer till skolarbete. Jag får kontroll över meningarna på ett helt annat sätt och känner mig mer säker på orden. 3 nov, 2011 12:43 |
|
Amandan
Elev |
Jag känner inte riktigt så. Tycker att det är väldigt lätt att skriva bra framför skärmen, tycker dock att det är jobbigt att skriva på papper. Då får jag ofta en tankeställare.
Min tumblr!
3 nov, 2011 12:43 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen