Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Han/ Honom?

Forum > Off Topic > Han/ Honom?

1 2 3 4
Användare Inlägg
Tamie_Tonks
Elev

Avatar


Jag stör mig så otroligt mycket på folk som skriver/säger han ist för honom. T.ex på michelin reklamen, då säger de :"Då kom michelin gubben och påminde han." PÅMINDE HAN. Det ska vara honom! Jag blir helt knäpp när jag hös sådant. E jag knäpp nu, eller finns det någon som tycker som jag?

3 nov, 2011 10:01

Ginnyy
Elev

Avatar


Åh någon som tycker precis som jag!
Jag rättar alltid folk när de säger fel..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m22rjwSRDh1r2n26zo1_500.gif

3 nov, 2011 10:05

Tamie_Tonks
Elev

Avatar


Jag gör det i hemlighet, men ibland vill jag bara skrika rakt ut typ: DET HETER HONOM, INTE HAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heh... Jag är lite galen.

3 nov, 2011 10:08

IamAK
Elev

Avatar


jag säger han ibland även fast jag vet att det ska vara honom xD tycker nästan det låter bättre ibland, eller roligare i alla fall. fast inte i en sån mening som du nämnde.

3 nov, 2011 10:19

Tamie_Tonks
Elev

Avatar


Jag tycker bara att det låter fel, men då svenska är mitt favvoämne kan jag vara lite paranoid.

3 nov, 2011 10:21

IamAK
Elev

Avatar


jag brukar också störa mig på när folk säger/skriver fel, men just när det gäller det här så bryr jag mig inte så mycket vet inte riktigt varför.

3 nov, 2011 10:29

Tamie_Tonks
Elev

Avatar


Som knappen skulle ha sagt: SLUTA VÅLDTA SVENSKA SPRÅKET! (Inte riktat till någon här )

3 nov, 2011 10:40

ikka
Elev

Avatar


Oh ja! Stör mig oerhört mycket på det :C Finns många grammatiska fel som jag stör mig på, främst de/dem, han/honom, särskrivningar, avsaknad av skiljetecken osv.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F19dcb2fe90f3aa814537f77f66dea001%2Ftumblr_mr067yYzlQ1r07ig3o9_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F55f2b5931c1e0c49ff0bb498524f8691%2Ftumblr_mndea9371B1rvv3l2o9_500.gif[img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97

3 nov, 2011 10:50

Tamie_Tonks
Elev

Avatar


Ush ja

3 nov, 2011 11:04

Greenbloodyrose
Elev

Avatar


Jag rättar alltid folk når de säger fel
Jag stör mig jättemycket på om man säger fel

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F2f1e7eaa368499d7ef9440e02e81b849%2Ftumblr_nmdboxKVBg1qfbxrro1_500.gif

3 nov, 2011 11:08

1 2 3 4

Forum > Off Topic > Han/ Honom?

Du får inte svara på den här tråden.